Ważnym aspektem jest od czasu do czasu sprawdzać wymiary grafik aktualnie obowiązujących na interesującym nas medium społecznościowym. Chociażby z uwagi na to, że social media ciągle się zmieniają. Czasem to są tylko minimalne zmiany kosmetyczne, czasem drobne poprawki w funkcjonowaniu aplikacji. Niekiedy dochodzi także do zmian w optymalizacji i dostosowania zdjęć i grafik na przykładowym Facebooku bądź Twitterze. Przeoczenie nowych wytycznych może skutkować tym, że portal po prostu zepsuje wgraną grafikę, np. „utnie” głowę komuś na zdjęciu.  Żeby nie tracić czasu i wysiłku na optymalizację starych grafik do nowych wytycznych zapoznaj się z aktualnymi wymiarami grafik w najpopularniejszych mediach społecznościowych.

Wymiary grafik: Facebook

  • Zdjęcie profilowe (kwadratowe), szerokość/wysokość: 320 na 320 pikseli (px).

Należy jednak pamiętać, że „im większa rozdzielczość, tym większa jakość” – zdjęcia profilowe o większej rozdzielczości będą lepiej się prezentowały w pełnym rozmiarze. Niestety to się wiąże z dłuższym ładowaniem samej grafiki.

Facebook zaleca wgrywanie grafik w następujących rozmiarach:

  • Zdjęcie w tle Twojej strony/fanpage’a – 820 na 350 px;
  • Zdjęcie w tle grupy na Facebooku – 1640 na 856 px;
  • Grafika w tle wydarzenia na Facebooku – 1200 na 628 px;
  • Filmik w tle (czas trwania od 20 do 90 sekund) – 820 na 462 px;
  • Standardowa reklama na Facebooku – 600 na 600 pikseli + obowiązuje zalecenie co do jak największej rozdzielczości;
  • Łączona reklama na Facebooku czyli tzw. karuzela (od 2 do 10 grafik w jednym) – minimalnie 1080 na 1080 pikseli, zalecany współczynnik proporcji grafik to jeden do jednego;

Wideo

Facebook także podaje wytyczne dla wideo: maksymalny czas trwania wynosi 120 minut, rozmiar zaś 4GB. Istnieją również zalecenia co do ilości tekstu na grafice. Aktualnie to jest proporcja 20% tekstu/80% grafiki na samej grafice. Warto również zaznaczyć, że to jest znaczenie maksymalne, a więc grafiki zawierające więcej niż 20% tekstu mogą zostać odrzucone.

Wymiary grafik: Instagram

Z uwagi na to, że cała komunikacja na Instagramie polega na zdjęciach bądź treściach wideo warto się zapoznać z aktualnie obowiązującymi wytycznymi co do grafik, gdyż nieprzestrzeganie zasad może skutkować wizualnie nieatrakcyjnym contentem i  nieudaną kampanią reklamową.

  • Zdjęcie bądź film w wymiarze kwadratowym (standard na Instagramie) – 1080 na 1080 pikseli;
  • Zdjęcie bądź film w wymiarze panoramicznym – brak wytycznych co do wymiarów, idealna proporcja zaś wynosi 1,91 do 1;
  • Zdjęcie bądź film portretowy – również brak wytycznych, idealna proporcja to 4 do 5;
  • Relacje na Instagramie czyli Instastories – sugerowane proporcje to odpowiednio od 9:16/16:9 do 4:5 jak i w przypadku zdjęcia portretowego;

Wymiary grafik: Twitter

Mimo swojego „tekstowego” charakteru Twitter też jest portalem dość mocno związanym z grafikami i ich prezentacją. Na Twitterze funkcjonują trzy elementy graficzne:

  • Zdjęcie profilowe – 400 na 400 pikseli, na profilu wyświetla się w wymiarze 200 na 200 px, maksymalny rozmiar to 100KB;
  • Grafika w tle – 1500 na 500 pikseli, maksymalny rozmiar to 10MB;
  • Zdjęcie w poście, tzw. tweecie800 na 418 albo 800 na 800 px, maksymalny rozmiar to 5M.

Godnym uwagi jest fakt, że grafiki możemy także przygotować dla Ciebie! SPRAWDŹ

Ta strona używa plików cookie aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z jej użytkowania. Korzystając z serwisów MPG Media wyrażasz zgodę na użycie plików cookie.