Zaprojektowanie logo może wydawać się zadaniem stosunkowo łatwym, jest to jednak mylne wrażenie. Za tym znakiem graficznym stoją bowiem wszystkie wartości, unikalne zdolności, jakość, pozycja jaką prezentuje firma. Logo to wizualna reprezentacja marki, jest wizytówką, reklamą i obietnicą w jednym. Służy do identyfikacji produktów lub usług i odróżnienia ich od konkurencji. Przy jego pomocy zachęcamy klientów do zaufania firmie.
Stworzenie logo które będzie kreatywne, przyjemne dla oka wymaga znajomości rynku, profilu Twoich potencjalnych klientów oraz oryginalnego pomysłu a na koniec warsztatu technicznego, gdyż nie ma nic gorszego niż poświęcenie dużej ilości czasu na logo którego nie da się używać.
Więc, jak się za to zabrać? Już tłumaczę, poniżej rozpisałem wszystkie kroki, jakie trzeba zrealizować, aby móc cieszyć się świetnym logo, które dumnie będzie reprezentować Twoją firmę.
- Zacznij od swojej historii
- Zastanów się nad słowami które opisują twoją markę
- Stwórz szkice pomysłów które przyszły Ci do głowy podczas wymyślania tych słów
- Przedstaw innym kilka najlepszych Twoim zdaniem pomysłów
- Zdecyduj się na jeden projekt
- Stwórz wzór swojego logo na platformie graficznej
- Dobierz odpowiednią kolorystykę
- Wybierz czcionkę
- Zadbaj o aspekty techniczne
Jak stworzyć logo osobiste, dla swojego biznesu
Stworzenie logo które ciekawie i kreatywnie “opowiada” Twoją markę, może pomóc Ci w szybszym rozwoju, jednak zrobienie tego zgodnie z warsztatem technicznym jest równie ważne. Poniżej przedstawiam instrukcję krok po kroku.
1. Zacznij od swojej historii
Podstawowym celem biznesu jest zarabianie pieniędzy, nie brzmi to może zbyt poetycko jednak od tego musimy zacząć. W celu stworzenia prosperującego biznesu musisz umieć sprzedawać nie tylko swoje produkty i usługi ale także i siebie. Marketingowcy zgadzają się co do tego, że w dzisiejszych czasach klienci dużo bardziej przywiązują się do ciekawych historii i idei niż suchych faktów na temat produktów i usług.
Spójrz na loga znanych marek, zapoznaj się z ich historią, dowiesz się w ten sposób co inspirowało ich twórców.
2. Zastanów się nad słowami które opisują twoją markę
Kiedy masz już historię, musisz spróbować przekuć ją w szkic. Możesz ułatwić sobie to zadanie wypisując kluczowe słowa powiązane z Twoją marką. Warto skorzystać z dostępnych w internecie darmowych narzędzi do wyszukiwania synonimów oraz ciekawych słów o podobnym znaczeniu. Wybierz 10 słów które uważasz za najbardziej pasujące, na ich podstawie stworzysz szkic.
3. Stwórz szkice pomysłów które przyszły Ci do głowy podczas wymyślania słów powiązanych z Twoją marką
Masz już historię oraz kluczowe słowa, to moment w którym pora zacząć szkicowanie. Szkicuj każdy pomysł który wpada Ci do głowy i pozwalaj mu żyć własnym życiem. Nie ograniczaj się na tym etapie możesz eksperymentować ze stylami i charakterem Twojego przyszłego logo.
4. Przedstaw innym kilka najlepszych Twoim zdaniem pomysłów
Spośród naszkicowanych projektów wybierz trzy które uważasz za najciekawsze i najbardziej udane. Przedstaw je swoim znajomym, współpracownikom, rodzinie. Pamiętaj, że Twoje logo ma podobać się szerokiej grupie ludzi a nie jedynie Tobie, właśnie z tego powodu feedback przy projektowaniu logo jest niezwykle istotny.
5. Zdecyduj się na jeden projekt
Nawet jeśli spośród wybranych przez ciebie szkiców wszystkie są jednakowo udane to i tak możesz wybrać tylko jeden i ten moment właśnie nadszedł. Wybierz ostateczną formę swojego logo mając na uwadze, że nieprędko ją zmienisz gdyż częste zmiany logo mogą okazać się bardzo czasochłonne i kosztowne.
6. Stwórz wzór swojego logo na platformie graficznej
Przyszedł czas na przekucie szkicu w coś trwalszego. W tym celu możesz skorzystać z własnych umiejętności i zasobów lub usług zewnętrznych w zakresie tworzenia logo.
7. Dobierz odpowiednią kolorystykę
Dobranie odpowiedniej kolorystyki logo jest niezwykle istotnym etapem. Musisz mieć na uwadze symbolikę kolorów, ich temperaturę barwową a także charakterystykę działania marki której logo tworzysz. Pamiętaj aby logo oprócz podstawowej kolorystyki posiadało kilka neutralnych wariantów kolorystycznych np. biały i czarny.
8. Wybierz czcionkę
Logo często łączy ze sobą tekst wraz grafiką, w związku z tym warto poświęcić trochę uwagi na wybór odpowiedniej czcionki. Zwróć uwagę na to czy masz dostęp do wybranej przez siebie łatwo dostępnej czcionki, jest to bardzo ważne podczas budowanie spójnego wizerunku marki.
10. Zadbaj o aspekty techniczne
Podczas przygotowania logo zadbaj o to by było ono w wersji wektorowej oraz ogólnodostępnej łatwej do zastosowania w internecie. Zwróć też uwagę na profil kolorów i przygotowanie do skalowania, to 2 kluczowe jeśli zamierzasz tworzy projekt przeznaczony m.in. do druku.