W Artykule opowiem, jak będzie się rozwijał Instagram w 2022, jakie są obecne trendy na instagramie i czego oczekiwać planując promocję na tej platformie. 

Co będzie istotne w 2022 roku?

Wiele trendów na Instagramie 2022 opiera się na innowacjach w sieci społecznościowej, które są już testowane lub opracowywane.

Linki w stories

W połowie jesieni 2021 roku Instagram dodał długo oczekiwaną funkcję – linki w Instagram Stories stały się dostępne dla wszystkich użytkowników. A nie tylko tych, którzy mają ponad 10 tysięcy obserwujących lub zweryfikowane konto. Daje to ogromne możliwości rozwoju i zarobków, a najprawdopodobniej użytkownicy będą aktywnie korzystać z tej funkcji. Dlatego w 2022 roku zobaczymy więcej relacji z linkami.

*Możliwe, że w końcu zostanie włączona możliwość dodawania linków do postów, ale jak dotąd nic o tym nie wiadomo.

Stories trwa 60 sekund

Wszyscy już przyzwyczaili się do krótkich 15-sekundowych relacji. Ale to nakłada pewne ograniczenia. Na przykład, aby opublikować dłuższe video, trzeba było podzielić go na 15-sekundowe kawałki. Pod koniec listopada opublikowano wiadomość, że Instagram testuje 60-sekundowe viedo w Stories. Najprawdopodobniej w 2022 roku funkcja będzie już dostępna dla większości użytkowników, dlatego warto zastanowić się nad planem treści dla Stories na przyszły rok, biorąc pod uwagę tę innowację.

Współpraca

Kolejną nowością jesieni na Instagramie jest „Współautorstwo”. Umożliwia dodawanie innych użytkowników jako autorów treści w postach i rolkach. Ten sam post jest pokazywany współautorom w profilu. Ich nazwiska są wyświetlane pod postem. Liczba polubień i komentarzy jest sumowana pod postem.

W 2022 roku zobaczymy więcej współpracy i reklam z tą funkcją. Pomaga to połączyć siły i dzielić ruch i działa lepiej niż proste tagi w postach i relacjach. Dla blogerów jest to wygodny sposób współpracy przy postach i rolkach. W przypadku reklamy „Współautorstwo” to także świetny format. Bardziej efektywne jest umieszczenie wspólnego posta z blogerem, niż zamawianie od niego reklam w stories lub zwykłego posta reklamowego z oznaczeniem.

Rozwój Reels

Instagram postawił na Reels, aby skontrować Tik-Tok i podjął właściwą decyzję. Użytkownicy zauważyli, że dzięki Reels mogą szybciej promować konta i zaczęli aktywnie kręcić krótkie filmiki. Oczywiście nie jest to jeszcze poziom Tik-Tok, ale już wiadomo, że Reels będą się dalej aktywnie rozwijać. Na przykład we wrześniu 2021 r. funkcja „Montaż” została przetestowana w stories, co pozwala tworzyć Rolki z kilku relacji.

Jak dotąd Reels jest wyraźnie gorszy od Tik-Toka, więc najprawdopodobniej Instagram skupi się na funkcjach, których Tik-Tok nie ma – na przykład „Współautorstwo”.

Najprawdopodobniej w 2022 roku zobaczymy jeszcze więcej nowych funkcji , które pozwolą nam odejść od Tik-Tok i sprawić, by format był oryginalny, a nie do końca kopiować TT. Nowe trendy na instagramie pojawiają się błyskawicznie, dlatego warto zawsze je sprawdzać i być na czasie. Na przykład mogą pojawić się programy wsparcia autorów (w Tik-Tok nadal nie ma monetyzacji). Być może nastąpią też zmiany w algorytmie rankingu krótkich filmów.

Trendy, które będą aktualne przez długi czas:

Estetyczny wygląd

Jeżeli chcesz sam nauczyć się robić jakościowe grafiki dla swoich profili na Social mediach – zapoznaj się z naszym artykułem na ten temat. A jeżeli potrzebujesz pomocy, to nasi graficy chętnie Ci z tym pomogą!

Ta strona używa plików cookie aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z jej użytkowania. Korzystając z serwisów MPG Media wyrażasz zgodę na użycie plików cookie.