Słowa kluczowe i ich odpowiedni dobór pełnią ważną funkcję w pozycjonowaniu naszego tekstu. Pomagają one użytkownikom Internetu w dotarciu do naszego artykułu czy produktu. Jak więc je dobrać tak, aby przyciągnąć do nas jak najwięcej czytelników lub klientów? 

Słowa kluczowe, czyli inaczej keywords, to logiczny ciąg znaków, który stosowany jest przez SEO. Słowo kluczowe to nie musi być tylko i wyłącznie jedno słowo, może to być na przykład grupa wyrazów, jak na chociażby „piłka plażowa”. 

SEO wykorzystując słowa kluczowe, zajmuje się optymalnym pozycjonowaniem naszej strony bądź artykułu w wyszukiwarkach internetowych. Z tego właśnie powodu, wszelkie słowa czy frazy kluczowe powinny być zawsze dobrane odpowiednio, przy uwzględnieniu popularyzacji witryny internetowej. SEO może również sprawić, że frazy kluczowe, na których się nie skupialiśmy także zajmą wysokie miejsca. Jest to istotne w sytuacji, gdy słowo kluczowe jest na tyle popularne, że dotyczy dużej ilości stron internetowych. 

Frazy kluczowe można podzielić na takie, które:

  • Nawiązują do konkretnej nazwy marki lub firmy; 
  • Dotyczą szerokiego zakresu pojęć, jakiejś grupy usług lub produktów, na przykład „koszulki”; 
  • Określają pojęcie bardziej szczegółowo niż te ogólne frazy kluczowe, tak jak chociażby „białe koszulki”; 
  • Określają region, konkretne miejsce związane z frazą, na przykład „koszulki Kraków”; 
  • Uznawane są za niszowe (inaczej nazywane jako frazy long tail). W ich skład wchodzi wiele wyrazów, które dokładnie opisują dane pojęcie. 

Frazy kluczowe wykorzystywane są także przez programy takie jak Google Ads

Jak odpowiednio wybrać słowa kluczowe? 

Aby zdecydować, które słowa kluczowe będą odpowiednie do naszego artykułu bądź strony, warto przemyśleć kilka kwestii. 

  • Zastanów się, które frazy najczęściej wyszukują użytkownicy. Dobrym krokiem na początek będzie odrzucenie takich słów, które mają mało wyszukiwań wyszukiwane. 
  • Sprawdź, na jakie słowa kluczowe decyduje się konkurencja. Poszukaj fraz, które stosują szczególni ci najwięksi konkurenci, mogą być one wartościowe.  
  • Wymyśl zarówno krótkie słowa kluczowe, jak i te szczegółowe (long tail). Dzięki temu pozycjonowanie nastawione będzie na więcej fraz i będzie więcej szans na wyświetlenie Twojej witryny lub artykułu.  
  • Jeśli Twój produkt czy artykuł ma charakter lokalny to pamiętaj o uwzględnieniu miejsca lub regionu w swoich słowach kluczowych. Dzięki temu dotrzesz nie tylko do osób z tych terenów, ale również do firm, które na tym terenie chcą korzystać z różnych usług.  
  • Pamiętaj o unikaniu bardzo specjalistycznych lub za długich fraz. Dzięki temu dotrzesz do większej ilości użytkowników.  
  • Staraj się wymyślać frazy dwuwyrazowe. Pozycjonowanie jednowyrazowych fraz jest o wiele trudniejsze i może być bardziej  kosztowne

Ta strona używa plików cookie aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z jej użytkowania. Korzystając z serwisów MPG Media wyrażasz zgodę na użycie plików cookie.