Jak to działa?
Kampanie reklamowe otaczają nas obecnie z każdej strony-w telewizji, radiu czy mediach społecznościowych. Jednym z rodzajów takich kampanii jest remarketing, czyli rodzaj działań prowadzonych między innymi w ramach programu reklamowego Google Ads.
Remarketing jest pewnego rodzaju ponownym sposobem dotarcia do klientów, dania im kolejnej szansy na skorzystanie z oferty danego serwisu. Ta dziedzina marketingu służy do tego, aby powtórzyć przekaz reklamowego produktu użytkownikom, którzy już wcześniej odwiedzili stronę danej firmy lub produktu. Celem takich działań jest zwiększenie sprzedaży (na przykład poprzez skłonienie użytkownika do finalizacji zakupu), zdobywanie nowych klientów oraz zamienianie potencjalnych użytkowników Internetu w stałych klientów.
Sposoby działania
Remarketing zadziała, gdy strona wyposażona jest w odpowiedni skrypt oraz gdy każda podstrona posiada odrębny kod. Skrypty te są znane pod popularną nazwą „pliki cookie” lub „ciasteczka”. Kiedy strona jest odpowiednio przygotowana to pozwala algorytmowi prawidłowo dopasować reklamę do danego użytkownika. Ciasteczka umożliwiają zbieranie danych o wyborach, których dokonuje użytkownik na danej stronie, na przykład gdy wyszukuje konkretnymodel spodni czy odkurzacza. Dzięki temu później w reklamie wyświetlą mu się te produkty, które wcześniej przeglądał. Właśnie m.in. dlatego po wejściu na niemal każdą stronę internetową użytkownik proszony jest o zaakceptowanie plików cookie.
Działanie remarketingu krok po kroku prezentuje się następująco:
1.Użytkownik Internetu odwiedza stronę internetową danej firmy.
2.Google zamieszcza ciasteczko w przeglądarce-jest to informacja, że ten użytkownik odwiedził tą stronę internetową.
3.Użytkownik opuszcza stronę a potem przegląda inne witryny, które pozostają w sieci reklamowej AdSense.
4.Uruchamia się wyświetlanie konkretnych reklam przez pliki cookies.
5.Użytkownik zauważa reklamę oferty tej strony internetowej i jeśli ona go wystarczająco zaciekawi to wróci na tąwitrynę.
Rodzaje remarketingu
Google Ads oferuje kilka rodzajów kampanii reklamowych remarketingu. Należą do nich:
- Standardowy –użytkownik widzi reklamy witryny oraz aplikacji, które ostatnio oglądał.
- Dynamiczny –użytkownik widzi reklamy produktów lub usług, które ostatnio oglądał.
- Wideo –jest on efektem połączenia Google Ads z kanałem YouTube, użytkownik, który miał styczność z filmami sklepu, będzie widział reklamy na YouTubie lub stronach prowadzonych przez partnerów Google.
- Listy klientów –użytkownikowi zalogowanemu w Google, wyświetlają się reklamy w różnych miejscach w sieci.
- Listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce (RLSA) –rodzaj reklamy, która dociera do użytkowników przez wpisanie słowa kluczowego w wyszukiwarkę Google. Reklama dociera do klienta, który odwiedził już stronę danej firmy, ale nadal poszukuje konkretnej usługi lub towaru w wyszukiwarce.
Remarketing jest bardzo ważnym punktem kompleksowej strategii reklamowej dla e-biznesu. Dzieje się tak, ponieważ większość użytkowników Internetu odwiedza witryny bez konkretnego celu i nie dokonuje oczekiwanych przez właścicieli stron działań. Nie chodzi tu tylko i wyłącznie o kupno danego produktu, ale też o ściągniecie aplikacji, założenie konta lub zapisanie się do newslettera. Dzięki remarketingowi zwiększa się szansa na zrealizowanie tych działań przez użytkowników.