9 pomysłów na reklamę, które pomogą rozwinąć Twoją lokalną firmę w 2022 roku

Uzyskaj bezpłatne reklamy lokalne w internetowych katalogach firm

Średni koszt: bezpłatnie

Twoje wpisy mogą pojawiać się w internetowych katalogach firm, gdy ludzie szukają firmy „w pobliżu”

Dodanie wpisu o firmie do internetowych katalogów firm niesie ze sobą wiele korzyści. Oferuje lokalnemu klientowi kolejne miejsce, w którym mogą odkryć Twoją firmę (jeżeli czyta w rzeczywistym katalogu) i wspomaga optymalizację witryny pod kątem wyszukiwarek (SEO), pomagając Twojej witrynie uzyskać wyższą pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania. 

Uzyskaj ekspozycję marki w zasięgu prasy lokalnej

Średni koszt: od bezpłatnego do 500 zł

Napisz i opublikuj siebie lub zakup artykuł lub baner na lokalnym portalu.

Pozyskiwanie relacji z lokalnej prasy mogą być ogromnym zyskiem dla małej firmy, niezależnie od tego, czy Twoja historia trafi do gazety, czy trafi do lokalnej telewizji. Jeśli Twoja informacja prasowa jest warta opublikowania, informacje w mediach, które zdobędziesz, mogą szybko docierać do lokalnych odbiorców. Prostym sposobem na upublicznienie swojej historii jest skorzystanie z jednego z najlepszych serwisów dystrybucji wiadomości lokalne.

Gotowy do napisania swojej pierwszej informacji prasowej? 

Dotrzyj na szczyt wyników wyszukiwania Google dzięki reklamom lokalnym

Średni koszt: od 1 do 3 zł za kliknięcie

Lokalne reklamy w wyszukiwarce pojawiają się nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania online

Przejęcie kontroli nad pozycją witryny małej firmy w wyszukiwaniu lokalnym wyniki z reklamami usług lokalnych Google. Nawet nowe firmy mogą pojawiać się na górze wyników, gdy korzystają z reklam typu pay-per-click (PPC) w Google.

Jest to jeden z lokalnych pomysłów reklamowych, który zapewnia dużą kontrolę nad budżetem, ponieważ możesz włączać i wyłączać reklamy w zależności od tego, kiedy dysponujesz budżetem na ich wyświetlanie. Reklamy Google mogą być zaskakująco przystępne, zwłaszcza w przypadku słów kluczowych o niskiej konkurencji. Dowiedz się więcej o tym, jak reklamować się w Google.

Pozycja w wyszukiwarce w sposób organiczny dzięki lokalnemu SEO

Średni koszt: 140 zł miesięcznie

Przykład pulpitu nawigacyjnego BrightLocal monitorującego lokalne działania SEO

Wiele osób pomija reklamy w lokalnych wynikach wyszukiwania i zamiast tego decyduje się na klikanie wyników organicznych, dlatego tak ważne jest inwestowanie w lokalne SEO. Aby to zrobić, musisz zoptymalizować swoją witrynę pod kątem wyszukiwania lokalnego i zaangażować się w lokalny marketing treści.

Twórz atrakcyjne, trafne treści dla swojej witryny i bloga, używając słów kluczowych związanych z Twoją firmą, najlepiej przy dużej liczbie wyszukiwań i niskiej konkurencji. Możesz użyć narzędzia takiego jak Semrush , aby przeprowadzić badanie słów kluczowych i śledzić swoje rankingi w wyszukiwarkach. Jeśli nie jesteś ekspertem SEO, może Ci pomóc usługa taka jak BrightLocal. 

Publikuj reklamy w lokalnej prasie

Średni koszt: od 50 zł

W Twojej okolicy gazeta oferuje ogromne korzyści, zwłaszcza jeśli grupa docelowa czyta gazety codziennie. W zależności od tego, gdzie mieszkasz, koszty reklam prasowych mogą być przystępne lub drogie. Koszt różni się również w zależności od rozmiaru zakupionej reklamy.

Rozważ zatrudnienie profesjonalnego projektanta, który zaprojektuje Twoją reklamę tak, aby się wyróżniała. To też jest niedrogie, a usługi projektowania graficznego zaczynają się od 50 zł. 

 Lokalne pomysły reklamowe dla reklam na Facebooku

Średni koszt: 1 zł za kliknięcie

Przykład reklamy kierowanej lokalnie na Facebooka

Aby wykorzystywać reklamy na Facebooku do reklamy lokalnej, musisz dokładnie wiedzieć, jaki jest cel Twoich reklam. Na przykład reklama powinna zawierać link do dedykowanej strony docelowej, jeśli chcesz przyciągnąć ruch do swojej witryny. Jeśli zamierzasz pozyskać obserwatorów społecznościowych lub subskrybentów wiadomości e-mail, Twoja reklama powinna określać dokładnie to, jakie działanie mają podjąć widzowie. Ponadto przyciągające wzrok obrazy i filmy są niezbędne, jeśli chcesz, aby Twoje reklamy zostały zauważone.

W całym świecie jest 2,93 miliarda użytkowników Facebooka , więc ogólnie jest to duża publiczność. Jednak koszty mogą się różnić w zależności od typu reklamy, odbiorców i branży. Dowiedz się, ile kosztują reklamy na Facebooku w oparciu o odbiorców, stawki i konkurencję.

Sponsoruj coś ważnego dla lokalnej społeczności

Średni koszt: od 500 zł

Buduj świadomość marki i pozytywne postrzeganie poprzez sponsorowanie lokalnego wydarzenia lub grupy (Źródło: FB Infra Centrum Doradztwa)

Miasta i organizacje obywatelskie często oferują sponsoring możliwości jako lokalna opcja reklamy biznesowej. Czasami chodzi o umieszczenie logo Twojej marki na ławce w parku (świetne dla długoterminowej świadomości marki i reklamy) lub strojach lokalnej drużyny małej ligi.

Możesz również znaleźć szansę na sponsorowanie wydarzenia miejskiego, takiego jak targi żywności i festiwale kulturalne. Dodatkowo weź udział w obywatelskiej operacji, takiej jak projekt świątecznych posiłków lub służ jako punkt zbiórki dla banku żywności lub schroniska. Wszystkie te możliwości to świetny sposób, aby stać się znanym w Twojej okolicy (z właściwych powodów), a większość firm zazwyczaj ma na to przystępną cenę.

Korzystaj z Direct Mail do reklamy lokalnej firmy

Średni koszt: od 200 zł

Pocztówki biznesowe, to bardzo wizualne narzędzie marketingowe, które może przekazać Twoje wiadomości w krótki, przyciągający wzrok sposób. Direct mail to jeden z lokalnych pomysłów reklamowych, który pozwala dotrzeć do określonej grupy odbiorców z laserową precyzją lub dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.

Kontroluj, kto otrzymuje Twoje wiadomości, kierując reklamy na określone adresy, aby dostarczać materiały marketingowe do każdej skrzynki pocztowej na określonym obszarze geograficznym. Zobacz, które usługi bezpośredniej poczty są najlepsze dla małych firm w oparciu o ogólną wartość, łatwość edycji, funkcje niszowe, jakość i koszty.

Współpracuj

Średni koszt: Bezpłatnie

Skorzystaj z partnerstw marketingowych w celu promowania wielu lokalnych firm

Wśród zasadniczo bezpłatnych lokalnych pomysłów marketingowych na tej liście jest współpraca z innymi firmami w zakresie marketingu i reklamy kampanie. Na przykład, jeśli jesteś właścicielem piekarni, możesz współpracować z lokalną kawiarnią. Możesz warzyć i sprzedawać kawę w kawiarni, a oni mogą sprzedawać twoje wypieki.

Fotografowie i kwiaciarnie mogą współpracować z centrami eventowymi, agenci nieruchomości i kredytodawcy hipoteczni mogą współpracować, grafik może dobrze współpracować z lokalną drukarnią i tak dalej. Współpraca może być również tak prosta, jak marketing rekomendacji. 

Ta strona używa plików cookie aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z jej użytkowania. Korzystając z serwisów MPG Media wyrażasz zgodę na użycie plików cookie.