W marketingowym żargonie “landing page” (dos. tłum. na pol. “strona lądowania”) oznacza specyficzną, utworzoną na potrzeby konkretnego celu np. kampanii marketingowej lub promocji nowego rodzaju produktu podstronę strony internetowej.
Jest to miejsce do którego przenosi się użytkownik po kliknięciu np. w link w mailu, baner na stronie internetowej, przycisk w reklamie wideo na YouTubie, post sponsorowany na Facebooku.
W przeciwieństwie do tradycyjnych części stron internetowych które są nastawione na osiągnięcie wielu celów jednocześnie, landing page służy do jednego, dokładnie określonego zadania i jest skupiony najczęściej wokół tylko jednego call to action.
To właśnie ten aspekt powoduje, że landing page jest najlepszym rozwiązaniem w internetowych kampaniach reklamowych, gdyż nie rozprasza potencjalnego klienta zbędnymi tematami a skupia całość jego uwagi na jednym konkretnym zagadnieniu. Tym samym statystycznie bardzo przyczyniając się do zwiększenia procentu konwersji z kliknięcia.
Czy każda strona może być landing page’em?
Teoretycznie tak, landing page’em będzie każda strona na którą skierujemy ruch z reklamy, w takiej formie termin ten też jest używany przez Google Ads i Google Analytics.
Jak stworzyć skuteczny landing page?
Dla niektórych może to być zaskoczeniem, ale większość ludzi nie czyta każdego słowa znajdującego się w przygotowanym przez nas materiale. Ludzie są niecierpliwi i dążą do jak najszybszego przejścia do sedna sprawy, chcą poznać odpowiedź na zadane przez siebie pytanie. Twoim zadaniem podczas tworzenia landing page’a jest wyszczególnienie i ułatwienie użytkownikom wychwycenia najistotniejszych fragmentów.
1. Utwórz nagłówek podkreślający główną zaletę.
Na każde 10 osób które trafią na Twój landing page, przynajmniej siedem się odbije. Aby nie pogorszyć tego wyniku musisz zadbać aby Twoi potencjalni klienci mieli świadomość gdzie trafili już od razu po znalezieniu się na landing page. Nagłówek oczywiście będzie pierwszą rzeczą na którą zwrócą uwagę, dlatego musi on w sposób jasny i czytelny zakomunikować to czego można spodziewać się scrolując dalej.
2. Odpowiednio dobierz ilustracje.
Odpowiednie grafiki bądź zdjęcia (lub jedno i drugie) są niezbędnym elementem każdego landing page’a. Strona nieatrakcyjna graficznie zawierająca sam tekst od razu zniechęca praktycznie każdego kto na nią trafi.
3. Zachowaj spójność i zwięzłość
Długie teksty zniechęcają ludzi do angażowania się w temat. Postaraj się zastosować taką kombinacje grafik i tekstów która w jasny sposób zakomunikuje potencjalnemu klientowi czego może się spodziewać na Twojej stronie.
4. Zadbaj o widoczność CTA
CTA (Wezwanie do działania) czyli np. przycisk “kup” albo “skontaktuj się z nami” to najważniejszy element landing page’a. Zadbaj o to aby Twoje CTA było głównym, najbardziej rzucającym się w oczy elementem całej podstrony. Dla poprawienia efektu możesz użyć CTA kilka razy np. na początku i na końcu landing page’a.
5. Zastosuj responsywny design
Tak samo jak wszystkie inne podstrony na Twojej stronie internetowej landing page bezwzględnie musi zostać dostosowany do przeglądania na wszystkich rodzajach urządzeń z naciskiem na urządzenia mobilne, w szczególności smartphony.
Implementacja
Na koniec pamiętaj o dokładnym przetestowaniu stworzonej strony. W miarę możliwości zaangażuj w testy tyle osób ile dasz radę. Ich opinie stanowią bowiem niezwykle cenne narzędzie w kontekście prawidłowego rozmieszczenia elementów na stronie.
Potrzebujesz pomocy w stworzeniu landing page’a dla twojego projektu? Specjaliści z MPG Media chętnie Ci pomogą. Skontaktuj się z nami!