O tym co to jest Fanpage i jakie daje możliwości przeczytasz w naszym poprzednim artykule TUTAJ.
Wykonaj poniższe kroki, aby błyskawicznie utworzyć i uruchomić swoją stronę na Facebooku.
Utwórz fanpage
Na początek udaj się na Facebooka. W menu po lewej stronie wybierz Strony > Utwórz nową stronę. Powinno Cię przekierować do kreatora strony w interfejsie Facebooka.
Wpisz nazwę swojej strony i wybierz maksymalnie trzy kategorie. Wpisz krótki opis — czym zajmuje się Twoja firma, jakie usługi świadczysz lub cel strony w mniej niż 255 znaków. Powinieneś zobaczyć te informacje po prawej stronie kreatora strony.
Po zakończeniu kliknij Utwórz stronę.
(Uwaga: zalecam ostrożne wybieranie swojego imienia. Chociaż Facebook umożliwia jednorazową zmianę nazwy i adresu URL, jest to trudny i czasochłonny proces.)
Dodaj zdjęcia
Kliknięcie przycisku Utwórz stronę nie powinno przesunąć Cię z kreatora strony. Zobaczysz dwa kolejne pola dodane do menu po lewej stronie: dodać zdjęcie profilowe (170 x 170 pikseli) i zdjęcie w tle (1640 x 856 pikseli).
Dodaj logo lub powszechnie rozpoznawalny obraz do swojego zdjęcia profilowego. Jeśli masz inne konta w mediach społecznościowych dla swojej firmy, rozważ użycie tego samego zdjęcia profilowego wszędzie, aby zachować spójność swojej obecności w Internecie.
Powinieneś zobaczyć te obrazy po prawej stronie kreatora strony. Po zakończeniu kliknij Zapisz.
Wybierz nazwę użytkownika i dodaj CTA.
Po poprzednim kroku Facebook powinien przenieść Cię do pulpitu nawigacyjnego Facebook Business Page, gdzie będziesz zarządzać wszystkimi innymi aspektami swojej strony.
Po pierwsze, wybierz nazwę użytkownika dla swojej strony. Nazwa użytkownika pomaga ludziom znaleźć Twoją Stronę w wyszukiwarce i umożliwia łatwe oznaczanie Twojej Strony podczas publikowania postów o Twojej firmie. Twoja nazwa użytkownika tworzy również adres URL Twojej strony biznesowej na Facebooku.
W poniższym przykładzie wybrałem @yourflowerxoxo. Tak więc adres URL mojej strony na Facebooku to https://www.facebook.com/yourflowerxoxo
Następnie kliknij + Dodaj przycisk, aby dodać wezwanie do działania na swoim fanpage. Powinno to być działanie, które chcesz, aby użytkownicy wykonywali, gdy odwiedzają Twoją stronę biznesową na Facebooku.
Facebook oferuje ponad 10 różnych opcji wezwania do działania, od Kup teraz po Dowiedz się więcej i Skontaktuj się z nami, a niektóre pozwalają na wprowadzenie informacji o Twojej witrynie, aby zwiększyć ruch.
Edytuj informacje o fanpage
Po ustawieniu nazwy użytkownika i dodaniu CTA, kliknij Edytuj informacje o stronie> Informacje w menu głównym. Spowoduje to przejście do informacji o Twojej stronie, gdzie odwiedzający będą mogli dowiedzieć się więcej o Twojej firmie.
Jest tu wiele pól do zaktualizowania. Oto, na czym należy się skupić:
- Lokalizacja: jeśli prowadzisz lokalną firmę, wprowadź adres swojej firmy, aby odwiedzający mogli Cię znaleźć.
- Godziny pracy: firmy stacjonarne powinny wprowadzić godziny otwarcia swoich sklepów, ponieważ niektórzy kupujący mogą odwoływać się do swojej strony, aby sprawdzić, kiedy mogą odwiedzić.
- Zakres cen: nie musisz wypełniać tego polu, ale może pomóc w określeniu przedziału cenowego Twoich produktów i usług w celu dotarcia do odpowiednich kupujących.
- Dodatkowe informacje kontaktowe: wprowadź swoją witrynę internetową, numer telefonu i adres e-mail, aby odwiedzający mogli kontaktować się z Tobą poza Facebookiem. Informacje te pomogą również w kierowaniu ruchu z Facebooka do Twojej witryny i produktów.
- Więcej informacji: Opis dodany w kroku pierwszym powinien znajdować się w sekcji „Informacje”. Możesz dodać więcej informacji w sekcji „Więcej” i możesz napisać o misji lub wizji.
Gratulacje! Właśnie utworzyłeś fanpage na Facebooku. Jeżeli potrzebujesz pomocy w jej prowadzeniu – chętnie Ci w tym pomożemy!