W obecnych czasach istnieje mnóstwo możliwości, aby zareklamować swoją firmę w przestrzeni internetowej. Reklamy w mediach społecznościowych, reklamy w wyszukiwarkach, reklamy wideo oraz reklamy na portalach informacyjnych. 

W tym artykule opowiemy ci, jakie rodzaje reklamy na portalach są najczęściej spotykane. 

Może na początku przypomnijmy czym są portale internetowe.  

Portal internetowy – witryna internetowa zawierająca usługi stanowiące „bramę” do Internetu. 

Stanowi serwis informacyjny poszerzony o różnorodne funkcje internetowe, udostępniony pod jednym adresem internetowym. 

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Portal_internetowy

W związku z powyższym opisem, można stwierdzić, że na portalach informacyjnych zazwyczaj znajdziemy wiadomości oraz wszelkie inne komunikaty prasowe lub reklamowe.

Artykuły sponsorowane

Oczywiście jednym z najbardziej popularnych rodzajów reklamy na portalach informacyjnych jest publikacja artykułu sponsorowanego.  

Czym są artykuły sponsorowane?  

Nie raz przeglądając portale informacyjne, trafiamy na teksty mające charakter reklamowy, zawierające linki do trzecich stron oraz unikalną treść. Właśnie w taki sposób możemy określić artykuły sponsorowane.  

O czym należy pamiętać przed publikacją artykułów sponsorowanych? 

  • Unikalna treść  
  • Czytelność  
  • Dobrze dobrane słowa kluczowe 
  • Osadzenie linku w artykule  
  • Wybór zachęcającej grafiki  
  • Liczba słów (min 300 – 350)  
  • Linki do wiarygodnych źródeł  

Zazwyczaj artykuły sponsorowane są publikowane pod kątem SEO, ponieważ jest to istotne w pozycjonowaniu strony w wyszukiwarce. 

Czym jest SEO, opisywaliśmy w naszym wcześniejszym artykułe.

Reklama graficzna

Reklamę graficzną na portalach informacyjnych możemy podzielić na 2 rodzaje: 

  1. Banery odsłonowe  
  1. Banery stałe  

Różnica między banerami odsłonowymi a stałymi w tym, że odsłonowe są rotacyjne w przeciwieństwie do stałych, dlatego banery stałe są zazwyczaj tylko na wybranej podstronie portalu. 

W obydwóch przypadkach materiały graficzne zostają podlinkowane i prowadzą do strony klienta.  

Dodatkowym atutem banerów stałych jest to, że nie są one blokowane przez AdBlock, dlatego, że są one elementem stałym strony.  

Wizytówki firm 

Niektóre portale czasami mają możliwość  stworzenia podstrony własnej firmy i umieszczeniu jej w katalogu firm.  

Ten rodzaj reklamy korzystnie wpływa na rozpoznawalność marki oraz na pozycjonowanie w wyszukiwarce.  

Na podobnych podstronach może znajdować się:

  • opis działalności  
  • kontakt  
  • zdjęcia  
  • oceny  
  • komentarzy użytkowników portalu  

Godne uwagi jest to, że w porównaniu do publikacji artykułów i banerów internetowych na większości portali, założenie wizytówki firmy jest darmowe, dlatego warto jest zastanowić się nad taką opcją.

Podsumowanie  

W obecnych czasach konkurencja w dotarciu do potencjalnego klienta jest bardzo duża. Bez wątpienia użytkownicy widzą mnóstwo reklam w social mediach, wyszukiwarkach oraz na innych platformach. Natomiast, portale internetowe z pewnością mają bardzo dobry potencjał reklamowy.  

Reasumując, przy odpowiedniej analizie, z pewnością można znaleźć portal pasujący pod twoją lokalizację oraz grupę docelową.  

Ta strona używa plików cookie aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z jej użytkowania. Korzystając z serwisów MPG Media wyrażasz zgodę na użycie plików cookie.