Obecnie jedną z najważniejszych form reklamy jest ta internetowa. Może ona przybierać wiele form: tekstową, graficzną, filmową. Może być zamieszczona na portalu społecznościowym, w wyszukiwarce lub nawet przybrać postać bloga tematycznego. Ważne jest, by była przystosowana
do preferencji grupy docelowej oraz realiów Internetu. Jakie są te realia?

Treści sponsorowane a treści organiczne

Żeby lepiej zrozumieć działanie wszystkich form internetowego marketingu, trzeba wprowadzić pewne rozróżnienie. Treści w sieci dzielić możemy na:

  1. Organiczne – czyli te, które po prostu zamieszczamy na jakiejś stronie, a każdy użytkownik Internetu może samodzielnie je wyszukać i z nich skorzystać
  2. Sponsorowane – czyli takie, za których pojawienie się podczas wyszukiwania płacimy. Są to np. treści sponsorowane na Facebooku czy reklamy GoogleAds (czyli linki do tron z podpisem „reklama”, które wyświetlają się na samej górze listy podczas wyszukiwania szerokie!

Pozycjonowanie

O ile treści sponsorowane są wyświetlane przez naszych potencjalnych klientów dlatego, że za to zapłaciliśmy, o tyle w przypadku organicznych sprawa jest nieco bardziej skomplikowana. Aby dotarły one do grupy docelowej, musimy się postarać. Jak to zrobić? Przypodobać się nieco wyszukiwarce.
Naszym celem jest uzyskanie jak najwyższej pozycji na liście wyników po wpisaniu w wyszukiwarkę słów kluczowych. To znaczy, że jeśli prowadzę restaurację włoską w Warszawie, to chcę, żeby osoba wpisująca w Google „restauracja włoska warszawa” zobaczyła link do mojej strony jako jeden
pierwszych. Jest to niezwykle ważne, bowiem badania pokazują, że 95% użytkowników Internetu patrzy tylko na pierwsze 10 pozycji!

Kolejnością wyświetlania rządzą prawa SEO (Search Engine Optimization), czyli pozycjonowania. Algorytm Google bierze pod uwagę takie parametry tekstu, jak poprawność językową, naturalność, przejrzystość, unikalność, czy obecność słów kluczowych.

Marketing treści

Jedną z form reklamy Internecie – zresztą nie tylko tu – jest marketing treści (ang. content marketing). Zgodnie z jego założeniami nie promujemy naszego produktu czy usługi wprost, ale jakby przy okazji. Tworzymy treść tematyczną (np. wpis do bloga kulinarnego), która ma wartość poznawczą i jest atrakcyjna dla odbiorcy sama w sobie. Gdy już przyciągniemy zainteresowanie,możemy na koniec wspomnieć o naszej wspaniałej ofercie.
Zaletą tego rozwiązania jest to, że zwracamy uwagę osób, wśród których jest wielu naszych potencjalnych klientów. Jednocześnie nie czują się oni nachalnie namawiani do skorzystania z naszych usług. Jest więc większa szansa, że je wybiorą i będą z nich zadowoleni.

Obecnie marketing treści stanowi coraz szerzej wykorzystywaną formę reklamy i dotyczy nie tylko tekstów pisanych, ale też grafik czy filmików. Możliwości są naprawdę szerokie!

Ta strona używa plików cookie aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z jej użytkowania. Korzystając z serwisów MPG Media wyrażasz zgodę na użycie plików cookie.