Jeśli od dłuższego czasu jesteś użytkownikiem Instagrama, być może słyszałeś, jak ludzie mówią coś w stylu. „Przywróćcie kolejność chronologiczną!” mając na myśli algorytm instagrama. Mówią o tym, że Instagram wyświetlał najnowsze posty na górze czyjegoś kanału, a starsze na dole.
To było świetne dla twórców i użytkowników Instagrama. W pewnym momencie Twój post znalazłby się na górze wszystkich kanałów Twoich obserwujących, więc mieli gwarancję, że go zobaczą.
Jednak w marcu 2016 zmienił się algorytm. Wraz z rozwojem Instagrama coraz trudniej jest nadążyć za wszystkimi zdjęciami i filmami udostępnianymi przez ludzi. Oznacza to, że często nie widzisz postów, na których najbardziej Ci zależy.
Nie chodzi już o to, kiedy publikujesz, ale o różne czynniki, które omówimy poniżej: relacje, czas, częstotliwość, following, wykorzystanie, zainteresowanie.
Czynniki algorytmu na Instagramie:
Relacje
Relacje są najważniejszym czynnikiem rankingowym.
Algorytm ustala priorytety udostępniania Ci treści na podstawie relacji, które masz z obserwowanymi kontami. Im więcej komentujesz, lajkujesz i wchodzisz w interakcję z kontem na Instagramie, tym bardziej prawdopodobne jest, że zobaczysz ich treści i będziesz je często widzieć.
Algorytm odnotowuje również osoby, do których kierujesz wiadomości, wyszukiwane konta i zdjęcia, na których jesteś oznaczony tagiem.
Współczynnik relacji dotyczy również marek. Jeśli konsument regularnie lubi Twoje treści i wchodzi z nimi w interakcję, powtarzające się zaangażowanie sprawi, że Twoje posty będą pokazywane mu częściej i bliżej szczytu ich kanału.
Czas
Chociaż kanały nie są chronologiczne, algorytm nadal chce, aby użytkownicy widzieli najnowsze i trafne posty. Zwłaszcza z kont, z którymi masz silniejszą, ugruntowaną relację.
Wyczucie czasu oznacza po prostu, że prawdopodobnie nie zobaczysz posta sprzed trzech tygodni, tak jak przed 2016 rokiem.
Możemy wykorzystać ten czynnik na swoją korzyść. Warto korzystać z analizy swojego profilu, aby odkryć najlepszy czas na publikowanie na Instagramie. Pomaga to poznać swoich obserwujących, gdy są najbardziej aktywni w aplikacji i mają większe szanse na zaangażowanie
Częstotliwość
Częstotliwość odnosi się do tego, jak często użytkownik otwiera aplikację Instagram.
Część użytkowników zobaczą bardziej chronologiczny kanał. Ale ci, którzy rzadko otwierają aplikację, zobaczą wpisy najbardziej odpowiadające ich zainteresowaniom i związkom od ostatniego otwarcia aplikacji – tak właśnie działa algorytm instagrama.
Following
Obserwowanie wielu osób oznacza, że algorytm ma więcej treści do wyboru podczas wyświetlania postów w kanale. Kiedy tak się dzieje, priorytetowo traktują relacje, zaangażowanie i zainteresowania.
Ten czynnik podkreśla znaczenie budowania relacji z odbiorcami, zachęcania do zaangażowania i publikowania w odpowiednim czasie.
Wykorzystanie
Współczynnik wykorzystania jest podobny do częstotliwości, ponieważ odnosi się do czasu spędzonego w aplikacji.
Ci, którzy wykonują szybkie sesje przeglądania, zobaczą, co algorytm określa jako najważniejsze wydarzenia dnia na podstawie wyżej wymienionych czynników, podczas gdy ci, którzy spędzają więcej czasu w aplikacji, zobaczą większą liczbę postów.
Zainteresowania
Instagram podaje wiele rekomendacji dotyczących treści, więc część treści, które widzą użytkownicy, opiera się na zrozumieniu przez aplikację ich zainteresowań na określone tematy.
Jeśli Instagram wykryje, że zawsze lajkujesz, komentujesz i wchodzisz w interakcję z postami na podobne tematy, zobaczysz te posty jako pierwsze. Użytkownicy, którzy angażują się w treści podobne do tych, które publikujesz, również częściej zobaczą Twoje posty i na odwrót.
Chociaż nie jest to bezpośredni czynnik, który Instagram odnotował jako czynnik algorytmiczny w 2016 roku, zaangażowanie odgrywa znaczącą rolę w procesie algorytmów.