Instagram przeszedł długą drogę, od momentu jak był platformą dla rozrywki do wyrażania siebie przez osoby. Teraz platforma oferuje szereg opcji – od zwykłych postów po transmisję na żywo i stories – dla marketerów, którzy chcą dotrzeć do swoich odbiorców.
Stories na Instagramie oferują świetną możliwość do korzystania z platformy, aby nawiązać kontakt z odbiorcami.
Ale nie możesz po prostu wrzucić wielu treści do swoich Stories i oczekiwać, że natychmiast wzrośnie ruch.
Musisz upewnić się, że Twoja strategia publikowania relacji jest komplementarna do filmów i obrazów na Twoim profilu postów na Instagramie. W naszym poprzednim artykule dowiesz się na czym polega algorytm Instagrama.
Instagram stories
Instagram wprowadził Stories jako sposób na zastąpienie Snapchata, aby użytkownicy mogli publikować „live” treści.
Większość relacji istnieje przez 24 godziny, zanim system automatycznie je usunie ( Instagram wprowadził również funkcję, która pozwala „zapisywać” historie jako wyróżnione. Jednak musisz automatycznie wybrać tę opcję, w przeciwnym razie system je usunie).
Historie na Instagramie mogą być filmami lub obrazami (filmy są ograniczone do 15 sekund), a użytkownik może również dodać tekst do dowolnego formatu. Użytkownicy mogą również publikować wersje tekstowe swoich relacji.
Kiedy używać
- Pokazywanie ciekawszej strony Twojej marki: Stories są mniej dopracowane niż posty. Może to być wszystko, od zabierania użytkowników za kulisy podczas imprezy służbowej po zabawę z niektórymi klientami lub pracownikami.
- Testowanie nowych formatów treści: Stories są świetne, ponieważ po 24 godzinach znikają. Daje to swobodę testowania rodzajów treści, których możesz nie chcieć mieć na swoim koncie na Instagramie na zawsze. Dzięki relacjom możesz eksperymentować z nowymi strategiami. Jeśli nie działają – znikają. Jeśli tak, możesz zacząć ich używać do postów.
- Uzyskiwanie kliknięć w witrynie: Niektóre konta biznesowe na Instagramie mają dostęp do funkcji „przesuń w górę” w swoich relacjach. Dzięki temu mogą dodać link do strony internetowej do swoich historii. To jeden z niewielu sposobów, w jaki marki mogą uzyskać kliknięcia do witryny z obecności na Instagramie. Aby mieć dostęp do tej funkcji, musisz mieć co najmniej 10 000 obserwujących.
Posty Instagram
Posty na Instagramie to to, z czego tradycyjnie znany był Instagram: obrazy i filmy, które pojawiają się w głównym kanale użytkownika.
W przeciwieństwie do stories, posty żyją „wiecznie” (a przynajmniej do czasu ich usunięcia).
Pozwalają również użytkownikom pisać podpisy, które pojawiają się pod obrazem lub filmem.
Kiedy używać
- Publikacja dłuższej wiadomości: Relacje nie mają dużo miejsca na tekst. Jednak w przypadku postów możesz napisać podpis o długości do 2200 znaków. Pamiętaj tylko, aby na wczesnym etapie przekazać kluczowe wiadomości – wszystko, co jest dłuższe niż pierwsze trzy wiersze, będzie wymagało interakcji użytkownika w celu przeczytania reszty podpisu.
- Treść do znalezienia: w przeciwieństwie do relacji, posty można „przeszukiwać”. Korzystając z funkcji, takich jak kierowanie na lokalizację i modne hashtagi, użytkownicy Instagrama mogą zapewnić, że ich posty będą łatwiejsze do znalezienia.
- Dostarczanie dopracowanych treści: posty na Instagramie to przede wszystkim medium wizualne. Pozwala to na przemyślane podejście do brandingu i projektowania, a następnie uczynienie tego centralnym elementem Twoich postów.