Instagram Reels vs TikTok

Instagram Reels – co to jest: świeży pomysł na aktualizację Instagrama czy parodia TikToka? 

W 2020 roku TikTok zajął pierwsze miejsce w rankingu najczęściej pobieranych aplikacji na świecie. TikTok wyróżnia się łatwością treści i pozwala tworzyć i oglądać filmy o charakterze rozrywkowym i informacyjnym, dlatego jest tak popularny wśród odbiorców.

Z platformą konkuruje kolejna równie znana sieć – Instagram. I choć w tym samym rankingu zajęła 4 miejsce, twórcy Instagrama nieustannie proponują nowe funkcje, aby strona utrzymywała się na powierzchni i nadal wzbudzała zainteresowanie wśród odbiorców.

Jedną z takich możliwości są Instagram Reels. Ta funkcja ma wiele wspólnego z TikTok, ale istnieje również wiele istotnych różnic, które odgrywają ważną rolę w tej bitwie. 

Jakie są podobieństwa między TikTok i Instagram Reels?

Zarówno TikTok, jak i Reels oferują użytkownikom narzędzia do tworzenia i udostępniania krótkich filmów. Na obu platformach zaleca się łączenie z innymi użytkownikami poprzez tworzenie filmów „odpowiedź” lub „duet”.

Zarówno TikTok, jak i Reels mogą pochwalić się poziomem zaangażowania.

Średni wskaźnik zaangażowania TikTok wyniósł 7,7% w porównaniu do 3,8% na postach na Instagramie i 0,7% na Twitterze.

Przy takim poziomie zaangażowania TikTok staje się jednym z najskuteczniejszych mediów do tworzenia oryginalnych i angażujących treści dla docelowych odbiorców. Z kolei ci, którzy korzystają z nowej funkcji z insta, również zyskują wysoki zasięg.

Czym różnią się TikTok i Reels?

Publiczność TikTok jest bardziej aktywna. Użytkownicy przenoszą się na platformę, aby oglądać krótkie, zabawne filmy. Hashtagi są często powiązane z gorącymi tematami i zachęcają odbiorców do reakcji, a także do tworzenia nowych, organicznych treści generowanych przez użytkowników.

Głównym celem treści na TikTok jest dobra zabawa. TikTok nie stroni od plagiatu i adekwatnie nawiązuje do trendów, według których użytkownicy nagrywają identyczne filmy.

Na Instagramie bardziej dążą do oryginalności i stworzenia czegoś wyjątkowego. Nie jest to dziwne, platforma jest tak nasycona sprzedażą treści i aby utrzymać się na powierzchni, trzeba przynajmniej w jakiś sposób zadeklarować siebie i wyróżnić się wśród najbystrzejszych konkurentów. W przeciwieństwie do TikTok, Instagram ma więcej formatów do tworzenia treści: posty, relacje, filmy, IGTV i sklep. Baza użytkowników Instagrama opiera się na tych, którzy chcą uzyskać całościowe treści wizualne.

Podsumowanie

Porównując 2 popularne platformy, możemy stwierdzić, że Instagram Reels to poważna próba nadążania za zwiększonym zapotrzebowaniem odbiorców na filmy. Aby jednak funkcja zaczęła działać z pełną mocą i stała się użyteczna dla twórców treści i jej konsumentów, twórcy będą musieli dodać do niej więcej funkcji.

Ta strona używa plików cookie aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z jej użytkowania. Korzystając z serwisów MPG Media wyrażasz zgodę na użycie plików cookie.