Hasztagi na Instagramie mogą poprawić lub pogorszyć Twoją strategię na Instagramie. W związku z tym, używaj ich poprawnie, a Twoje posty będą widoczne dla większej liczby osób, które prawdopodobnie będą zainteresowane Twoimi produktami lub marką.
Użycie niewłaściwego hasztaga, naprawdę może zaszkodzić, od irytujących potencjalnych obserwujących po ukaranie przez algorytm Instagrama.
Aby skutecznie używać hashtagów na Instagramie, musisz dokładnie zrozumieć, jak działają i przemyśleć strategię.
Czym są hasztagi na Instagramie?
Hashtag to kombinacja liter, cyfr i/lub emotikonów poprzedzonych symbolem # (np. #NoFilter). Służą do kategoryzowania treści i zwiększania ich widoczności.
Hashtagi są klikalne, dlatego każdy kto kliknie hashtag na Instagramie lub przeprowadzi wyszukiwanie hashtagów na Instagramie, zobaczy stronę zawierającą wszystkie posty oznaczone tym hashtagiem.
Dlaczego warto korzystać z hashtagów na Instagramie?
Hashtagi to dobry sposób na poszerzenie grona odbiorców na Instagramie i większy zasięg, ponieważ gdy użyjesz hashtagu, Twój post pojawi się na stronie dla tego hashtagu. Jeśli użyjesz hashtagu w swojej relacjii, może on zostać uwzględniony w odpowiedniej relacji hashtagu, która pojawia się również na stronie z hashtagiem.
Ludzie mogą również wybrać obserwowanie hashtagów, co oznacza, że mogą zobaczyć Twój post w swoim kanale, nawet jeśli (jeszcze) Cię nie obserwują.
Hashtagi na Instagramie mogą być świetnym sposobem na budowanie społeczności online, dzięki czemu ludzie są zmotywowani do zaangażowania się w Twoją markę.
Najpopularniejsze hasztagi na Instagramie
- #love (1.835B)
- #instagood (1.150B)
- #fashion (812.7M)
- #photooftheday (797.3M)
- #beautiful (661.0M)
- #art (649.9M)
- #photography (583.1M)
- #happy (578.8M)
- #picoftheday (570.8M)
- #cute (569.1M)
- #follow (560.9M)
- #tbt (536.4M)
- #followme (528.5M)
- #nature525.7M
- #like4like515.6M
- #travel497.3M
- #instagram482.6M
- #style472.3M
- #repost471.4M
- #summer454.2M
- #instadaily444.0M
- #selfie422.6M
- #me420.3M
- #friends396.7M
- #fitness395.8M
- #girl393.8M
- #food391.9M
- #fun385.6M
- #beauty382.8M
- #instalike374.6M
- #smile364.5M
- #family357.7M
- #photo334.6M
- #life334.5M
- #likeforlike328.2M
- #music316.1M
- #ootd308.2M
- #follow4follow290.6M
- #makeup285.3M
- #amazing277.5M
- #igers276.5M
- #nofilter268.9M
- #dog264.0M
- #model254.7M
- #sunset249.8M
- #beach246.8M
- #instamood238.1M
- #foodporn229.4M
- #motivation229.1M
- #followforfollow227.9M
Pamiętaj, że najpopularniejsze hashtagi na Instagramie niekoniecznie są najskuteczniejsze.
Duża liczba postów może oznaczać, że wiele osób śledzi ten hashtag, ale oznacza to również, że jest na nim mnóstwo treści i Twoje posty mogą się zgubić. Instagram sugeruje używanie kombinacji popularnych i niszowych hashtagów, aby dotrzeć do różnych odbiorców, od szerokich po konkretne.
Ile hashtagów użyć na Instagramie
W zwykłym poście możesz umieścić do 30 hashtagów, a w Story do 10 hashtagów. Jeśli spróbujesz dodać więcej, Twój komentarz lub podpis nie zostaną opublikowane.
To powiedziawszy, tylko dlatego, że możesz używać tak wielu hashtagów na Instagramie, nie oznacza, że powinieneś. Nie ma odpowiedniej liczby hashtagów dla każdej firmy, a nawet dla każdego posta tej samej firmy.
Konsensus jest taki, że około 11 hashtagów to dobra liczba na początek. Ale najczęstsza liczba hashtagów do użycia na Instagramie wynosi od 1 do 3.
Musisz przeprowadzić kilka testów, aby określić, co najlepiej sprawdza się w Twojej konkretnej firmie.
Zapisz hashtagi do wykorzystania w przyszłości.
Jeśli często używasz tych samych hashtagów, możesz je zapisać w notatce, aby skrócić czas ich wpisywania.
Nie należy nadużywać tego samego zestawu hashtagów. To powiedziawszy, nadal bardzo przydatna jest lista hashtagów związanych z różnymi rodzajami publikowanych treści. Możesz nawet utworzyć oddzielne listy hashtagów odpowiednie dla różnych typów tworzonych postów.
Po prostu utwórz listę hashtagów w aplikacji do notatek, gotową do dodania do swoich postów.
Następnie możesz wybrać kilka hashtagów do użycia za każdym razem, zamiast zapamiętywać hashtagi lub szukać nowych dla każdego posta. Daje to również czas na sprawdzenie, jakie treści są już publikowane dla tych hashtagów, dzięki czemu nie popełnisz jednego z błędów wymienionych powyżej.
Pamiętaj tylko, że każdy z hashtagów na Instagramie, których używasz w poście, musi pasować do treści i nie powinien być zbyt powtarzalny. Nie kopiuj i nie wklejaj całej zapisanej listy do każdego posta.