Facebook Ads: Podstawy działania

Według najnowszych badań z października 2021 roku wynika to, że Facebook jest najbardziej używaną siecią społecznościową na świecie. Instagram, lecz, ma 4 miejsce w rankingu. Tworząc strategię marketingową swojej firmy, nie możemy pozostać wobec tego faktu obojętni. Mając tak szeroki zasięg warto zainwestować w reklamę na Facebooku lub Instagramie. Natomiast, pojawia się pytanie: „jak to zrobić?

Źródło badań datareportal.com

Wpisując w wyszukiwarce „jak zacząć reklamować się na Facebook’u”, na pewno znajdziecie sporo reklam kursów i niepotrzebnych informacji.

W tym artykule skupimy się na Podstawowych działaniach, które powinniśmy zrobić podczas rozpoczęcia ustawienia kampanii reklamowej.

Dlaczego akurat Facebook?

Na samym początku warto się zastanowić, dlaczego akurat nasz wybór padł na Facebook’a? Czy nasi potencjalni klienci korzystają z niego? Czy gdy zobaczą naszą reklamę, podejmą jakąkolwiek interakcję?

Nie zawsze nasza grupa docelowa będzie pasowała, a czasami najlepiej wybrać inne źródło dotarcia na przykład takie jak Google AdsLinkedIn Ads.

Jasno określony cel – droga do sukcesu!

Jeżeli już się zdecydowałeś na wybór Facebook Ads, to zawsze musisz wiedzieć, jaki będzie cel twojej kampanii reklamowej!

Facebook trochę ułatwia proces wyboru opcji targetowania, przedstawiając następujące opcje:

  •  Świadomość — polega na opcjach targetowania związanych z budowaniem lub rozpowszechnianiem świadomości wybranej marki
  •  Działanie — zachęca użytkowników do interakcji z wybraną formą reklamy
  •  Konwersja — nastawione na dokonanie przez użytkownika konkretnego działania,może to być wypełnienie formularza kontaktowego, czy zakup w sklepie internetowym.Oto przykładowe opcje, które możemy wybrać. Przed wyborem warto się znów zastanowić, czy wybrana forma reklamy zachęci naszych potencjalnych klientów.

W tej części artykułu skupimy się na trzech najczęściej wybieranych formach reklamy:

  • Zasięg
  • Ruch
  • Aktywność

Zasięg

– Jest to forma reklamy nastawiona na dotarcie do jak największej grupy odbiorców dla danej grupy docelowej. Możemy wykorzystać daną opcję, gdy chcemy zwiększyć świadomość o naszej marce.

Ruch

– Opcja, która świetnie się sprawdza, gdy chcemy, aby użytkownik przeszedł do innej witryny, którą promujemy. Możemy promować nasz sklep internetowy, bloga, lub każdą inną witrynę.

Aktywność

W tym punkcie musimy się skupić na tym, co konkretnie będziemy promować.

  • –  Post (Facebook, Instagram). Interakcje, które możemy uzyskać komentarzy,polubienia, udostępnienia oraz kliknięcia.
  • –  Wydarzenie. Możemy stworzyć wydarzenie na Facebook, które później możemypromować. Płacimy wyłącznie przy kliknięciu “wezmę udział” lub “zainteresowany”.
  • –  Polubienie strony. Promocja naszej strony na Facebook, celem, której jest uzyskaniejak największej ilości polubień. Rozliczamy się za polubienia strony.

Budżet kampanii reklamowej na Facebook

Kolejna, ale również bardzo ważną rzeczą jest ustawienie budżetu kampanii reklamowej.

W tym przypadku mamy dwie opcje:
Budżet dzienny — dzienny limit wydatków kampanii;

Budżet całkowity — jest to budżet na cały czas trwania kampanii.

Podsumowanie

Przed ustawieniem kampanii reklamowej warto:

  •  określić konkretną grupę docelową
  •  porównać czy inne rozwiązanie nie będzie lepsze
  •  określić konkretny cel naszej kampanii
  •  ustawić budżet.

W drugim artykule skupimy się na określeniu grupy docelowej oraz innych.

Ta strona używa plików cookie aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z jej użytkowania. Korzystając z serwisów MPG Media wyrażasz zgodę na użycie plików cookie.