Facebook ADS: Podstawy działania. Część II

Jakiś czas temu skupiliśmy się na podstawach działania w Facebook ADS. Określiliśmy, dlaczego akurat Facebook powinien być naszą platformą do działania. Dowiedzieliśmy się o celach kampanii reklamowej oraz budżecie. Dziś będziemy kontynuować nasze zapoznanie się z kolejnymi bardzo ważnymi początkowymi krokami.

Jak już było powiedziane w naszym podsumowaniu ze wcześniejszego artykułu, w drugiej części skupimy się na innych aspektach ustawienia kampanii reklamowej.

Grupa docelowa

Jest to jeden z najważniejszych punktów, przy ustawieniu kampanii reklamowej w Facebook Ads. Jasno określona grupa docelowa zapewni skuteczność naszej kampanii.

Jakie są podstawowe opcje targetowania?

Zacznijmy od wyboru lokalizacji naszych potencjalnych odbiorców. Musimy określić, czy nasi potencjalni klienci znajdują się w całym kraju, czy w wybranych miejscach? W zależności od tego wybieramy lokalizację, w której użytkownicy (w zależności od innych kryteriów targetowania) zobaczą naszą reklamę. Po wyborze lokalizacji przechodzimy do danych demograficznych naszych potencjalnych klientów: wiek, płeć, wykształcenie, stanowisko. Za pomocą tych wszystkich danych możesz określić potrzebną grupę docelową. Jednak to nie wszystko, możesz dodać zainteresowania twoich potencjalnych odbiorców, ich zachowania(urządzenia, wcześniejsze zakupy). Można również dodać do grupy odbiorców osób, które już wcześniej nawiązali z tobą kontakt.

Dodatkową ciekawostką jest to, że możesz również wykluczać osób z grupy docelowej na podstawie wszystkich powyższych czynników.

Oczywiście trzeba wykazać się kreatywności oraz pamiętać o logicznym zastosowaniu powyższych opcji.

Umiejscowienie reklam

Przy ustawieniu kampanii można wybrać konkretne miejsca, w których powinna pojawić się nasza reklama. Możemy wybrać platformę (Facebook, Instagram, Audience Network,Messenger) oraz dokładne miejsca dla naszej reklamy (Aktualności, In-Stream, Szukaj,Rolki itp).

Content

Warto korzystać z oryginalnych treści przy aktywacji kampanii reklamowej. Może to być zwykły post lub wideo. W tym przypadku warto postawić na unikalność ikreatywność.

Jeżeli nie masz pomysły na post, możesz przeczytać nasz artykuł na ten temat, na pewno posłuży dla ciebie natchnieniem.

Przedstawiliśmy Ci absolutne podstawy tworzenia i przeprowadzania kampanii reklamowejw Facebook Ads. Trzymamy kciuki, aby udało Ci się tworzyć skuteczne reklamy, które przyniosą oczekiwane efekty. Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat działań w FBAds, to koniecznie daj nam znać!

Ta strona używa plików cookie aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z jej użytkowania. Korzystając z serwisów MPG Media wyrażasz zgodę na użycie plików cookie.