Reklamy na Facebooku to świetny sposób na znalezienie klientów tam, gdzie oni są. Jednak budowanie niestandardowych odbiorców na Facebooku, ustalanie strategii, stawek i tworzenie kreacji reklamowych wymaga dużo pracy. Reklamodawcy, którzy odnoszą największe sukcesy, zaczynają od odrobiny badań, które pomogą w kierowaniu realizacją.

Jednym z bezpłatnych narzędzi do wykorzystania podczas badania Twojego podejścia do reklam jest Facebook Ad Library (obecnie znana jako Meta Ad Library). Dzięki niemu możesz zobaczyć, co robią inni reklamodawcy, i zebrać informacje, które możesz zastosować do własnych reklam.

Co to jest biblioteka reklam na Facebooku?

Facebook Ad Library to cyfrowa baza danych zawierająca informacje o reklamach, które są obecnie wyświetlane na Facebooku, Instagramie, WhatsApp i innych platformach Meta. Reklamy o tematach społecznych, politycznych lub wyborach również znajdują się w bazie danych, niezależnie od tego, czy są aktualnie aktywne.

Dlaczego i kiedy należy korzystać z Facebook Ad Library

Istnieje wiele powodów, dla których warto korzystać z Biblioteki reklam. Na przykład, jeśli przygotowujesz się do stworzenia i uruchomienia swojej pierwszej kampanii, możesz zapoznać się z prawdziwymi inspiracjami dla własnych strategii reklamowych na Facebooku. A może chcesz zweryfikować swoje pomysły lub nawet poszukać sposobów na optymalizację już prowadzonych kampanii. Tak czy inaczej, szybkie przeglądanie Biblioteki reklam na Facebooku to świetny sposób na rozbudowę kreatywnych pomysłów, a także trzymania palca na pulsie tego, co widzą Twoi odbiorcy.

Jak korzystać z Facebook Ad Library

  • Szukaj słów kluczowych związanych z Twoją firmą

Jeśli chcesz zobaczyć reklamy związane z Twoją firmą, wybierz słowa kluczowe związane z Twoją branżą, marką lub produktami. Później zobacz, co się pojawi, gdy zapytasz o nie. To da ci wiedzę o komunikatach, które już istnieją. A także pomoże dostrzec wszelkie trendy, które możesz chcieć odnotować dla własnych priorytetów biznesowych.

Na przykład prowadzisz kawiarnie i wprowadzisz nowy produkt – lemoniada. Możesz wpisać to w wyszukiwarce i zobaczyć aktywnę reklamy konkurencji promujące lemoniadę:

  • Sprawdź swoich konkurentów

Jeśli obserwujesz konkurencję lub po prostu chcesz sprawdzić konkurencyjne kreacje reklamowe, aby zobaczyć, z czym będą konkurować Twoje reklamy, możesz skupić się na konkretnych stronach Facebooka i reklamodawcach, zamiast wyszukiwać słowa kluczowe.

Czy Facebook Ad Library wyświetla wszystkie reklamy?

Nie, Biblioteka reklam nie wyświetla wszystkich reklam. Biblioteka reklam pokazuje tylko aktualnie aktywne i wyświetlane reklamy na platformie Meta Ad. Nie obejmuje reklam Google, nieaktywnych reklam na Facebooku ani reklam z innych sieci.

Ta strona używa plików cookie aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z jej użytkowania. Korzystając z serwisów MPG Media wyrażasz zgodę na użycie plików cookie.