Wirtualna rzeczywistość w coraz większym stopniu pełni funkcję naturalnego środowiska dla zdobywania informacji o produktach i usługach oraz zaspokajania wielu konsumenckich potrzeb. Dlatego nie może dziwić, że marketing w obszarze internetu i wszystkich mediów z nim związanych stopniowo staje się ważniejszy od tradycyjnego marketingu prowadzonego w świecie offline. Ten rodzaj działań nazywa się digital marketingiem.

Digital marketing jest skuteczną strategią  polegającą głównie na pobudzaniu zainteresowania odbiorców poprzez dostarczanie im treści, których szukają i które rozwiązują ich problemy. Strategię tę nazywamy inbound marketingiem, czyli marketing przychodzącym. 

Jego najpopularniejszymi cyfrowymi metodami są:

– blog firmowy i content marketing – tworzenie i rozpowszechnianie wartościowych treści, tj. artykułów, poradników, faq, e-booków, podcastów;

– działania w mediach społecznościowych opierające się na udostępnianiu wartościowego contentu oraz tworzenie reklam kierowanych do odpowiedniej grupy docelowej;

– SEO – optymalizacja treści i grafik pod kątem wyszukiwarek internetowych;

– darmowe kursy i webinary;

– wideo na YouTube i innych kanałach;

– newsletter z unikatowymi treściami tylko dla subskrybentów;

– e-mail marketing –  poczta internetowa wysyłana do osób, które dobrowolnie podały swój adres.

Celem inbound marketingu jest skłonienie i zachęcenie nowych klientów do tego, aby sami znaleźli to, czego poszukują. Odbywa się to poprzez:

– ruch na stronie;

– lojalność wobec marki;

–  konwersja; 

– kontrola efektywności podejmowanych działań.  

 Najpopularniejszą forma digital i inbound marketingu jest content marketing.

Według specjalistycznych badań, firmy, które publikują co najmniej 10 postów miesięcznie, osiągają aż 3,5 razy więcej ruchu na stronach, niż te które nie tworzą treści lub rzadko. Według tych samych badań 47 proc. klientów różnych branż deklaruje, że przegląda minimum 3-5 materiałów tworzonych przez firmę przed podjęciem kontaktu z nią.

Istotna jest też długofalowa wartość, jaką content marketing wnosi do biznesu dzięki możliwościom pozycjonowania tekstów w wyszukiwarkach. Z Google pochodzi większość ruchu w sieci, dlatego skutecznie pozycjonowane teksty generują średnio aż 38 proc. “pasywnego” ruchu na stronach internetowych. Aż 90 proc. zbieranych przez nich leadów generują starsze artykuły wyszukiwane przez odbiorców w Google.

Wymieńmy jeszcze kilka korzyści wynikających ze stosowania digital marketingu.

Po pierwsze, digital marketing daje możliwość analitycznego śledzenie i mierzenia podejmowanych działań. 

Umożliwiają to narzędzia związane z Google Adwords oraz statystyki związane z takimi mediami społecznościowymi, jak Facebook i YouTube. Każdy doświadczony marketer potrafi przeanalizować liczbę kliknięć, odwiedzin i innych reakcji na Twoją ofertę. Na przykład Facebook usuwa „zbędne” statystyki, wprowadza narzędzia do samodzielnego pomiaru skuteczności kampanii wizerunkowych oraz rozszerza możliwości Facebook Analytics.   

  Zebrane tą drogą dane są przetwarzane. Obliczane są agregaty dla danych, wyliczane średnie i generowane segmenty użytkowników. Na podstawie tych danych, analityk internetowy jest w stanie utworzyć raport oraz przygotować listę wskazówek, które będą w stanie zwiększyć współczynnik konwersji dla danej strony internetowej.

Dane o użytkownikach są też zbierane, przetwarzane i analizowane przez specjalistyczne systemy. Takim najpopularniejszym narzędziem dostarczanym przez Google są darmowe statystyki Google Analytics.

  Za zbieranie informacji o użytkowniku odpowiada kod śledzący Google Analytics. Kod jest oparty o ciasteczka – pliki cookies, w których zapisuje informacje dotyczące użytkownika, jego poprzednich wizytach na stronie oraz źródło z którego przyszedł. Internauta musi wyrazić zgodę na przyjmowanie ciasteczek.

Google Analytics gwarantuje dostępność danych z ostatnich 24 miesięcy ułożonych w widoki danych. Narzędzie dostarcza podstawowych informacji o użytkowniku oraz o jego ścieżce w serwisie podczas sesji. Google Analytics umożliwia śledzenie celów oraz zdarzeń i pozwala na zliczanie konwersji oraz przychodów ze sprzedaży produktów w sklepie internetowym.

Dodatkowe dane można zaimportować do tego narzędzie poprzez łatwe połączenie Google Analytics z Google AdWords oraz Google Search Console.

Po drugie, digital marketing ułatwia bardziej precyzyjne określanie grupy docelowej dzięki powyżej wymienionym narzędziom analitycznym.  

Narzędzia statystyczne pozwalają określić wiek i płeć konsumentów, miejsce  pochodzenia, rozkład dnia, zainteresowania oraz preferencje zakupowe, a nawet światopogląd. Dostosowanie swojej oferty biznesowo-sprzedażowej pod kątem konkretnego targetu przynosi pożądane skutki.

Po trzecie,  koszty digital marketingu nie są aż tak wysokie.

Na początku działalności firmy w sieci można samemu  podejmować działania promocyjno – marketingowe. I tak robi wielu małych przedsiębiorców. Sami redagują swoje profile na FB czy Instagramie, sami też piszą posty i artykuły  blogowe, osobiście podejmują interakcje z internautami, odpowiadają na ich pytania. Ale z rozwojem biznesu kurczy się czas potrzebny na prowadzenie marketingu, dlatego warto wynająć profesjonalistę, który pomoże zbudować markę firmy.

Tym bardziej że trendy w mediach społecznościowych szybko się zmieniają. Przekazem na FB czy Twitterze rządzi fragmentaryczność i płynność i trzeba wiedzieć, jak konstruować treść w tych dwóch aspektach.  Cenniki firm marketingowych takich jak MPG Media są elastyczne i ustalane za pojedyncze moduły usług. Warto się z nimi zapoznać.

Ta strona używa plików cookie aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z jej użytkowania. Korzystając z serwisów MPG Media wyrażasz zgodę na użycie plików cookie.