Odebrałeś 10 maili jeszcze przed 9 rano? Prawdopodobnie chociażby jeden z nich to np. newsletter. Tak właśnie spotkałeś się z e-mail marketingiem jeszcze przed wyjściem do pracy.
Marketing za pośrednictwem poczty elektronicznej, czyli e-mail marketing, jest integralną częścią promowania swojej marki w Internecie. E-mail marketing przybiera kilka form: newslettera (swoistego biuletynu z aktualnymi informacjami, promocjami w firmie etc), mailingu (reklamy w treści maila), automatycznego maila potwierdzającego tę czy inną czynność (np. zakup produktu, wystawienie faktury). Jak i w przypadku marketingu w mediach społecznościowych chodzi o komunikowanie się z odbiorcami. A więc potencjalnymi klientami Twojej firmy oraz o sprzedaż. E-mail marketing w połączeniu z innymi kanałami promocyjnymi tworzy naprawdę skuteczną kampanię reklamową. Trzeba tylko dobrze ją zaplanować i przeprowadzić.
E-mail marketing. Wciąż warto?
Jak najbardziej warto! Wszyscy mamy konto mailowe, czasem nawet kilka. Dla niektórych właśnie poczta elektroniczna to główne narzędzie do komunikowania się w pracy na co dzień. Mimo narastającej potęgi mediów społecznościowych liczba kont mailowych wciąż jest ponad 2 razy większa niż liczba użytkowników giganta social media, Facebooka. Również poziom interakcji odbiorców z mailami jest dość wysoki, gdyż prawie 60% polskich użytkowników regularnie sprawdza swoją skrzynkę mailową, a prawie trzy czwarte internautów systematycznie zapoznaje się z newsletterami, które subskrybuje.
E-mail marketing. Jak nie wylądować w spamie?
Jedna najważniejsza zasada – e-mail marketing zadziała tylko wtedy, kiedy klienci wyrazili na niego zgodę. E-mail marketing ze względu na królujące niegdyś niewłaściwe praktyki marketingowe, a w konsekwencji i całkowitą zmianę paradygmatu prawnego w zakresie ochrony danych osobowych (czyt. RODO) całkowicie zmienił swoje oblicze. Formularz zgłoszeniowy, link z aktywacją subskrypcji newsletteru w mailu i wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych – to konieczność. Inne metody pozyskiwania tzw. bazy klientów są nie tylko nieuczciwe i kojarzą się z gorszymi okresami w dziejach e-mail marketingu, ale również są wprost zabronione w świetle obowiązującego porządku prawnego.
E-mail marketing. Personalizuj i segmentuj!
Marketing poprzez skrzynkę mailową daje naprawdę szeroki wachlarz możliwości do skutecznego spersonalizowania przekazu. Odbiorca nie tylko poczuje się „dopieszczony”, takie podejście zbuduje głębszą więź miedzy konsumentem a marką i niewątpliwie przełoży się na większe zaangażowanie i przekonanie odbiorcy właśnie do Twojej firmy! Chodzi nie tylko o dopisanie imienia odbiorcy newslettera.
E-mail marketing. Tylko w połączeniu z innymi narzędziami
Nie wystarczy tylko mieć bazę z dobrze określoną grupą odbiorców. Nie wystarczy również mieć ładną szatę graficzną i chwytliwe hasła w tutele maila. E-mail marketing najlepiej się sprawdza w synergii z innymi działaniami składającymi się na skuteczny marketing w Sieci. Komunikowanie się z odbiorcami w mediach społecznościowych, optymalizacja strony Twojej firmy pod kątem wyszukiwarki, ciekawe niebanalne treści, które zbudują Twój wizerunek w oczach odbiorców. To wszystko w połączeniu z e-mail marketingiem przyniesie Ci sukces w Sieci.