Marketing stanowi dziś szeroki dział wiedzy i umiejętności. Sposobów na promocję jest bardzo wiele, jedne bazują na tradycyjnych drogach przekazu, inne na Internecie. Jedną z form zaistnienia firmy w sieci jest content marketing. Zakłada on reklamę nie wprost. Zgodnie z zasadami content marketingu, powinniśmy tworzyć treści atrakcyjne dla potencjalnych klientów, treści, które sami będą chcieli znaleźć. A informację o naszej działalności podajemy przy okazji.

Marketing treści

Content marketing to inaczej marketing treści. Można tym terminem określić wszystko to, co jest publikowane w Internecie i promuje jakąś działalność lub markę, ale za podstawowy cel przyjmuje dostarczenie wiarygodnych, praktycznych informacji z danej dziedziny. Są to więc artykuły, blogi, recenzje, poradniki, podcasty, grafiki, vlogi itd.
Jeśli, dajmy na to, mamy własny salon fryzjerski i chcemy się zareklamować, to nie wieszamy baneru na ulicy czy w Internecie. Zamiast tego prowadzimy fanpage lub kręcimy vloga o sposobie pielęgnacji włosów i układania fryzur. A przy okazji wspominamy o naszym salonie, w którym robimy to wszystko. Oczywiście ze zniżką, jeśli ktoś udostępni naszego posta na Facebooku! Takie podejście sprawia, że potencjalni klienci:
1)Sami będą nas szukać
2)Nie poczują się bombardowani reklamami
3)Zyskają wrażenie, że wybierają dokładnie to, czego chcą (zresztą bardzo słuszne)!

Jak dać się znaleźć?

Niestety nawet najwyższej jakości treści nie przysporzą nam klientów, jeśli nie pomożemy się znaleźć.

Jak to zrobić?

Po pierwsze trzeba określić grupę docelową i dostosować do niej środki przekazu. Ich wybór może zależeć od wielu rzeczy: wieku, płci, zawodu, wykształcenia czy zainteresowań. Bardzo pomocne są serwisy internetowe, jak Facebook, Twitter, YouTube czy LinkedIn. Ważne, żeby forma była atrakcyjna dla potencjalnego klienta.
Po drugie należy zaprzyjaźnić się z wyszukiwarką. Mam tu na myśli reguły pozycjonowania, czyli SEO (Search Engine Optimization). Określają one kolejność ułożenia wyników, gdy wpisuje się dane hasło do wyszukiwarki. Wynika ona z algorytmu stworzonego przez Google.

Jakie kryteria ocenia algorytm?

Chociażby poprawność językową, naturalność, przejrzystość czy unikalność tekstu. Ważna jest też
obecność słów kluczowych, czyli tych, które internauta wpisuje w wyszukiwarkę. Jeśli nasz tekst nie zawiera żadnego z nich – nie znajdzie się na wysokiej pozycji.

Zaufaj najlepszym

Jeśli przemawia do Ciebie idea content marketingu, ale nie potrafisz się do tego zabrać, powierz to nam! MPG Media to zespół specjalizujący się w tym typie reklamy. Piszemy artykuły na lokalne portale, prowadzimy blogi i fanpage na Facebooku, udoskonalamy pozycjonowanie SEO.

A wszystko, by Twoja firma mogła zaistnieć w sieci! Poznaj nasz Projekt 360° – pełnię internetowego marketingu i sprawdź, ile możesz zyskać!
www.mpgmedia.pl

Ta strona używa plików cookie aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z jej użytkowania. Korzystając z serwisów MPG Media wyrażasz zgodę na użycie plików cookie.