Copywriter: na czym polega ten zawód i jak na nim zarabiać?

W ostatnich latach zaobserwować można rosnące zainteresowanie zawodem copywritera. Na forach dla dziennikarzy i medioznawców przybywa również mnóstwo ofert pracy dla tego fachu. Ma to związek z rozwojem marketingu medialnego oraz popularnością pracy zdalnej. Na czym polega zawód copywritera i jak dobrze na nim zarabiać?Copywriter to inaczej autor tekstów sponsorowanych, haseł i sloganów reklamowych, scenariuszy lub ogłoszeń. Treści przez niego pisane mogą być umieszczane na stronach i forach internetowych, w radiu, telewizji czy mediach społecznościowych. Większość osób zajmujących się tym zawodem pracuje z domu, jako tzw. wolne strzelce, czyli freelancerzy. Istnieje jednak też możliwość pracowania z biura bądź redakcji-wszystko zależy od specyfiki zatrudnienia oraz zakresu obowiązków. Ofert pracy dla copywritera jest naprawdę mnóstwo. Może pracować on zarówno w redakcji, jak i branży finansowej. Znaleźć je można na mediach społecznościowych, specjalnie przeznaczonych do tego stronach lub aplikacjach.

Czym może zajmować się copywriter?

Zawód copywritera obejmuje nie tylko pisanie artykułów sponsorowanych. Praca ta może dawać wiele więcej ciekawych możliwości, zadań i wyzwań. Należeć do nich mogą:

  • Pisanie tekstów SEO, czyli artykułów, które przyczyniają się do pozycjonowania stron internetowych. W tym celu zawierają one odpowiednie frazy kluczowe czy opis meta. Tekst ten musi być poprawny pod względem stylistycznym, ortograficznym, merytorycznym oraz zawierać odpowiednią długość.
  • Marketing szeptany, czyli tzw. „szeptanie” konsumentowi o danej marce czy firmie, którą reklamujemy. Polega on najczęściej na wywoływaniu dyskusji w mediach społecznościowych lub na żywo, na temat na przykład jakiegoś polecanego przez nas produktu.
  • Pisanie artykułów naukowych.
  • Pisanie tekstów na bloga firmowego.
  • Prowadzenie fanpage’u -wstawianie na niego postów, odpisywanie na wiadomości.
  • Opisywanie produktów.
  • Uczestniczenie w kręceniu spotów reklamowych czy nagrań radiowych.
  • Tworzenie tekstów PR-owych lub materiałów prasowych.
  • Pisanie ofert handlowych, które dostarczane są do klientów poprzez pocztę mailową.
  • Korekta tekstów, czyli sprawdzanie poprawności językowej i stylistycznej innych artykułów.

Cechy dobrego copywritera

Aby dobrze zarabiać w swoim zawodzie, należy być jak najlepszym w swoim fachu i to wiadomo nie od dziś. O czym jednak powinniśmy pamiętać, gdy chcemy rozpocząć karierę w copywritingu?

Przede wszystkim, copywriter nie powinien popełniać błędów językowych, stylistycznych ani merytorycznych w swoich tekstach. Treść artykułów powinna być jak najbardziej unikatowa oraz ciekawa. Osoba pracująca w tym zawodzie powinna oczywiście robić odpowiedni research, znać chociażby grupę docelową reklamowanego produktu, aby móc odpowiednio zachęcić konsumentów do zrobienia danej czynności. Dobry copywriter to taki, który zwraca uwagę odbiorców, wywołuje u nich ciekawość i zainteresowanie. Rozumie on też ich potrzeby. Ponadto, w tym zawodzie przydać się może znajomość programów montażowych oraz graficznych, zasad SEO lub trendów obecnych w mediach społecznościowych.

Zarobki

Wysokość zarobków w tym zawodzie zależy od wielu czynników. Pod uwagę należy brać swoje doświadczenie, umiejętności oraz ilość dostawanych zleceń. Trzeba wiedzieć również, że niewielkie firmy w małych miejscowościach będą miały mniejsze stawki za tekst niż chociażby warszawska korporacja. Jeśli chcemy zarabiać jak najwięcej w tym fachu to powinniśmy celować w popularniejsze redakcje,duże firmy w większych miastach. Mile widziane jest także przyjmowanie wszystkich zleceń, jakie firma nam oferuje.

Ta strona używa plików cookie aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z jej użytkowania. Korzystając z serwisów MPG Media wyrażasz zgodę na użycie plików cookie.