Content marketing, czyli marketing treści, jest tylko pozornie prostym narzędziem pozyskiwania klientów i budowania wizerunku firmy. Często sprowadza się go do zamieszczania tekstów na blogach firmowych lub w innej przestrzeniach internetu, pomijając, jakie one mają być.

Najkrócej rzecz ujmując, działanie marketingowca w tej dziedzinie polega na tworzeniu wartościowych, ciekawych i unikalnych treści bez reklamowania wprost danego produktu czy też  marki. Chodzi o to, by odbiorca nie zauważył reklamowego przekazu zawartego w pozornie obojętnej pod tym względem treści.

 Jak to robić? 

Publikując teksty eksperckie, poradnikowe dotyczące zagadnień, które tylko pośrednio łączą się z działalnością przedsiębiorcy.   Zamieszczony na firmowym blogu tekst ma ująć czytelnika swoją fachowością  i atrakcyjną forma i w niezauważalny dla niego sposób zamienić na klienta firmy.  Czytelnik pod wpływem blogowego wpisu powinien zacząć utożsamiać się z marką, odkrywać swoje konsumenckie potrzeby z nią związane. Nie chodzi zatem o zamieszczanie tekstów sprzedażowych czy bezpośrednio odnoszących się do profilu firmy, ale takich, które z założenia mają budować stabilną i długotrwałą  więź z klientem na zasadzie dostarczania mu praktycznej wiedzy i pożądanych emocji.

Formę content marketingu uzależnia się od miejsca publikacji. Najpopularniejsze rzecz jasna są poradniki i artykuły eksperckie często wzbogacone o przejrzystą ikonografię. Zamieszcza się je na własnej stronie, zaś artykuły  sponsorowane na cudzej. Jeśli odbiorca otrzyma coś więcej pod postacią ebooka, na pewno poczuje, że jest kimś ważnym dla marki.  

Teksty powinny być pisane językiem zrozumiałym i prostym, jednocześnie kompetentnym; powinny zawierać słowa kluczowe, bo jednym z kolejnych celów content marketingu jest poprawa obecności i widoczności firmy w przeglądarce Google, oraz atrakcyjne sformułowania i hasła. Najważniejsze, by teksty nie były ani nudne, ani za ciężkie, tylko swą lekkością trafiały w poznawcze i tożsamościowe potrzeby odbiorcy. Jeśli odbiorca będzie z dobrze rozpoznanej przez biznesmena grupy docelowej, efekt jest murowany. Usatysfakcjonowany treścią ciekawego wpisu odbiorca odwdzięczy się udostępnieniem linka do niego na grupie społecznościowej. 

W dobie popularności kanału YouTube i wlogerów warto pomyśleć o filmach wideo oraz webinarch. Tych ostatnich nigdy za wiele, bo żyjemy w cywilizacji ludzi samorealizujących się, a problemy z Covid  – 19 szczególnie przywiązały ich do komputerów i internetu. Webinary i filmy mogą niejednej osobie umilić czas. 

 Podsumujmy korzyści wynikające z content marketingu:

– budowanie pozytywnego wizerunku firmy i poprawianie jej obecności w internecie;

– zdobywanie zaufania klientów;

– budowanie stabilnych i trwałych relacji z klientami;

– tworzeni wokół marki grupy jej rzeczników.

Ta strona używa plików cookie aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z jej użytkowania. Korzystając z serwisów MPG Media wyrażasz zgodę na użycie plików cookie.