Na Facebooku należy rozróżnić 2 typu stron:
Pierwszy typ strony – profil prywatny, który służy głównie do prywatnej komunikacji. Są osoby które wykorzystują profile prywatne do działań biznesowych, ale oni mają zbyt dużo ograniczeń
Drugi typ stron to jest Fanpage. Funkcjonalność takiej strony stanowi dużą różnicę.
Fanpage można porównać do naszego bloga biznesowego, można porównać do naszej strony biznesowej, w której możemy gromadzić różnego rodzaju osoby i przede wszystkim, fanpage, mają dużo więcej funkcji : centrum reklam,skrzynka odbiorcza, możemy realizować wydarzenia, mamy statystyki i przede wszystkim algorytmy FB mierzą zachowania ludzi i pozwalają nam później realizować do tych osób działania reklamowe.
Fanpage to nie jest nasz profil prywatny Facebooku. To jest nasza strona dodatkowa, którą tworzymy i prowadzimy między innymi przez nasz profil prywatny. Daje ona dużo więcej możliwości biznesowych, chociaż z wyglądu za bardzo się nie różni.
Dlaczego warto jest założyć Fanpage i podejść do tego profesjonalnie?
- badania pokazują że 7 na 10 osób jeżeli spotykają twoją firmę po raz pierwszy to w pierwszej kolejności szukają jej na Facebooku
- obecnie tendencja wyszukiwania firmy w celu jej poznania przeszła na korzyść Facebooka
- Fanpage to między innymi wizytówka firmy i wskaźnik jej profesjonalizmu
Co jeżeli Twojej firmy nie ma na Facebooku, nie prowadzisz Fanpage, nie umieszczasz żadnych wpisów?
Klient :
jeżeli o firmie nie ma informacji to czy warto jej zaufać?
Co jeżeli realizujesz wpisy okazjonalne np. 2 razy w miesiącu lub nie publikujesz od 3 miesięcy?
Klient :
jeżeli od 3 miesięcy nikt tego nie prowadzi, to ciekawe jaką jakość usług dana firma wykonuje, jak ona się stara dla klienta?
Co jeżeli masz kiepskie grafiki, niską jakość publikacji?
Np. prowadzisz restaurację albo pracujesz w branży modowej gdzie aspekt jest wizualny jest ważny. Jakość prowadzenia twoich działań w SM jest niska.
To niegatywnie wpływa na konieczną decyzje klienta skorzystać z Twoich usług czy nie
Jeżeli firma masz kiepskiej jakości grafiki to jakie podajesz jedzenie?
Jeżeli te ubrania wyglądają brzydko to czy warto je kupić?
Pierwsze wrażenie ma duże znaczenia – na Fanpage sam je kształtujesz, masz nad nim kontrolę. Fanpage to jest miejsce które buduje pierwsze wrażenie w oczu Twoich odbiorców.
Jeżeli prowadzisz to źle, to pierwsze wrażenie jest zepsute, a w konsekwencji bardzo trudno jest później kupić tego klienta, przekonać go do tego, żeby u Ciebie rzeczywiście kupił. Trudniej się buduje relacja, trudniej się buduje zaufanie, trudnie kupuje się czas tej osoby, żeby ona chciała dowiedzieć się na czym polega Twój biznes
Jeżeli poprawnie prowadzisz Fanpage, jeżeli robisz świetne treści, dodajesz wysokiej jakości grafiki, jeżeli treści które realizujesz są dopasowane do odbiorców to Fanpage daje Ci bardzo mocną moc, bo na Fanpage sam kontrolujesz i kształtujesz opinię swojego odbiorcy na temat swojej firmy.
Do czego ma służyć Fanpage jako narzędzie biznesowe w Twojej firmie?
-Pierwsze wrażenie
budowanie świadomości marki
-Budowanie relacji
zaufania, sympatii, zainteresowania
-Informowanie
z zakresu produktów i usług – przedstawianie oferty, jej korzyści,sposobów zastosowania, przewag konkurencyjnych
-Odpowiedzi na pytania
-Przekierowania do sprzedaży
Jeżeli potrzebujesz profesjolnego prowadzenia Fanpage albo brakuje Ci na to czasu – skorzystaj z naszej usługi.