7 pomysłów na posty na Facebooka

Jak i o czym tworzyć posty na Facebooku, by były interesujące, ciekawe i zachęciły klientów do odwiedzin  firmy?

Starałam się stworzyć ten artykuł tak, by po przeczytaniu Twoja głowa była pełna pomysłów, a stworzenie inspirujących facebookowych postów zajęło Ci zaledwie kilka chwil. 

Tworząc posty warto też pamiętać o tym, że są rodzaje wpisów i narzędzi, które algorytm Facebook faworyzuje i dzięki czemu mają większe zasięgi. Wystarczy wskazać przykład video na Facebooku, które zawsze będzie miało większy zasięg niż ten sam film podlinkowany do kanału YouTube. 

Przy tworzeniu inspirować się, a nie plagiatować. Każdy post musi zawierać cząstkę firmy i jej twórcy, odnosić się do oferty, branży, a nie być skopiowaniem tego, co zobaczyliśmy u konkurencji.

Poniżej znajdziesz pomysły dla Twoich postów na Fanpage firmowy 

1. Oferta

Przedstaw swoją ofertę – zarówno jeżeli chodzi o nowe jak i o stare usługi. Może to być informacja dotycząca nowości, które dopiero co zawitały do Twojej firmy lub przypominajka o istniejącym asortymencie. Warto też informować o swoich klasykach. Pamiętaj, że ciągle do Twojej strony ktoś dołącza. Nowi fani nie znają Cię, więc trzeba im się pod tym kątem zaprezentować.

Mogą to być:

  • Nowa usługa / lub produkt – czyli coś co własnie pojawiło się w ofercie – klienci lubią, są ciekawi i żądni nowości.
  • Stara usługa / produkt – w formie oferty sezonowej.
  •  Stara usługa /produkt  – czyli Twoje the best of, coś co jest najmocniejszym punktem oferty, co klienci wybierają najczęściej, z czego Twoja marka jest doskonale znana.

2. Kupony rabatowe i promocje

Promocje i kupony obniżające cenę produktów, zachęcające do odwiedzin i zakupów.  

Jakie mogą być promocje?

  • Stałe, regularne – warto o nich przypominać – jeżeli do Twojego konta (Facebook, Instagram) dołączają nowi fani – warto im przypominać o regularnych promocjach, tak by mogli się zaznajomić z ofertą. 
  • Specjalne, okresowe, cykliczne  – wszelkie promocje „jednorazowe” związane ze świętem, okazją, takie, które mają ograniczony czas działania, zachęcający klienta by podjął działanie jak najszybciej.

3.Szkolenia, certyfikaty, dyplomy, konkursy branżowe

Wyśmienity sposób, który pomoże budować markę eksperta. Pokazać, że firma się rozwija, pracownicy zdobywają nowe umiejętności, by jeszcze lepiej świadczyć usługi.

Bez wątpienia raz na jakiś czas warto się pochwalić swoim doświadczeniem oraz profesjonalizmem. Można przygotować specjalną galerię na stronie Facebookowej gdzie będziemy dodawali kolejne certyfikaty lub osobne albumy dotyczące samych relacji ze szkoleń.

Ważne, by tak umieszczane zdjęcia okrasić komentarzem, – ponieważ klienci i osoby spoza branży nie zawsze wiedzą co to są za nagrody i dlaczego są prestiżowe.

Mogą to być:

  • Zdjęcia i relacje ze szkoleń,  wyjazdów, targów branżowych 
  • Skany certyfikatów
  • Zdjęcia dyplomów / nagród

4.Efekty pracy

Pokazanie efektów pracy – jak wyglądają usługi / produkty oferowane przez firmę, jaki jest efekt końcowy. Przede wszystkim co klient zyskuje i czego mogą się spodziewać ci – którzy nas jeszcze nie znają. 

Można to pokazać w formie relacji video z komentarzem w tle, jednego zdjęcia z rozbudowanym opisem lub stworzyć rozbudowane case study, w którym pokażesz i opiszesz cały okres współpracy z klientem, w rezultacie czego zwiększysz zaufanie do firmy.

5. Profile pracowników

Przedstawienie życia firmy to jedno. Drugim dobrym ruchem może być przedstawienie pracowników (lub właściciela). Pokaż, kto i dlaczego u Ciebie pracuje. Klienci swoje sympatię do pracowników przełożą na sympatię do firmy. 

6. Ciekawostki z branży i infografiki, porady

Chwytliwe, interesujące, praktyczne porady, związane z firmą, które mogą się przydać klientom. 

Mogą to być zarówno zdjęcia, filmy, infografiki i proste grafiki o następującej treści. Możesz je umieścić jako całość lub zamknąć w formie 5 błędów lub 5 złotych rad:

  • Coś o czym warto pamiętać po / przed wykonaniem usługi 
  • Coś co ułatwi życie w związku z Twoją usługą (złote rady) 
  • Rzeczy, o których trzeba pamiętać, a klienci nie zwracają na nie uwagi lub je obalają 
  • Błędy, jakich nie wolno popełniać 

7. Konkursy, głosowania, pytania o zdanie,  ankiety, zagadki

Forma zaangażowania fanów przy wykorzystaniu już dostępnych narzędzi Facebooka lub odpowiedniej konstrukcji postów. Chodzi o to, by umożliwić im wyrażenie zdania lub opinii.  Mogą to być również pytania klientów o zdanie, opinie, sugestie – dotyczące firmy, oferty i spraw „życiowych”. 

To bardzo ciekawa, budująca zasięgi forma komunikacji.

Jednocześnie, baza takich pytań może stanowić ciekawą podstawę i punkt odniesienia, podpowiadające, w którą stronę Twoja firma powinna ewoluować, jakich usług i produktów oczekują klienci.

Przykłady pytań, ankiet:

  • Ankieta – zestaw ze sobą dwa produkty i zachęć do porównań (w gastronomii mogą to być dwa drinki z oferty)
  • Pytania o zmiany i usprawnienia (planujemy wprowadzić nowy rodzaj kawy, co o tym myślicie)
  • Co jest dla niego najważniejsze w branży (fintess – co najbardziej lubicie w uprawianiu sportu)?
  • Pytania dotyczące wprowadzenia usług / produktów (fryzjer – chce wprowadzić usługi kosmetyczne, co o tym sądzicie)?
  • Pytania o ulubione rzeczy z oferty (gastronomia – jaki drink lubicie najbardziej, fitness – które ćwiczenia przypadły Wam do gustu )

Ta strona używa plików cookie aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z jej użytkowania. Korzystając z serwisów MPG Media wyrażasz zgodę na użycie plików cookie.